Ny på forumet då jag i lördags blev porsche 944 ägare! Testar nu er kompetens
Porsche 944:a, 87:a. stått i garage i 1,5 år. Gick igång typ direkt i lördags vilket jag tyckte var imponerande då den stått länge, körde ett par timmar, gick bra, startade på söndag morgon, gick igång direkt, sen söndags efm. kom det regn/dimma=fukt. Senare på samma kväll samt igår så startade den inte. Finns el och starmotorn går runt men kommer inte igång. Typ brumma till två gånger men dog direkt. Tror inte det är ngt större fel då bilen generellt är i mkt gott skick.
Antar att du kikat efter fukt rund tändstift och att dessa sitter som dem ska?
Låter ju som du fått fukt nånstans det inte bör vara. Står bilen så den torkar nu??
Antar att du kikat efter fukt rund tändstift och att dessa sitter som dem ska?
Låter ju som du fått fukt nånstans det inte bör vara. Står bilen så den torkar nu??
Tack för raskt svar!
Nej tyvärr, skulle ställa in den i garaget men en djävulsk uppförsbacke gör att jag inte kan köra upp den om jag inte får igång den. Moment 22. så den står blött.
Jag är dålig på såväl felsökning som att skruva men ska be en kompis byta stift åt mig idag. kan vara det men ändå konstigt tycker jag. bilen är väl van att stå torr
Kan ju vara så att det har kommit in fukt i fördelningslocket. Torka det torrt samt rotorn och se om den startar. Kan även vara rotorn som har gått sönder inte ovanligt. Har du inte bytt rotor och fördelningslock på ett tag skulle jag bytta ut det. Kan vara därför bilen inte startar från en dag till en annan.
Gex wrote:Kan ju vara så att det har kommit in fukt i fördelningslocket. Torka det torrt samt rotorn och se om den startar. Kan även vara rotorn som har gått sönder inte ovanligt. Har du inte bytt rotor och fördelningslock på ett tag skulle jag bytta ut det. Kan vara därför bilen inte startar från en dag till en annan.
Gex
tänkte på det, gjort det, funkar inte. Ska under nästa vecka lämna in bilen på STOR service och byta slitdelar. Då kommer den funka
Hoppas att de då kollar hela bränslesystemet då.....från tankens utlopp ända fram till spridarna. Bör väl också ingå koll av bränslepumpen om STOR service. Lycka till!
Lapponia wrote:Hoppas att de då kollar hela bränslesystemet då.....från tankens utlopp ända fram till spridarna. Bör väl också ingå koll av bränslepumpen om STOR service. Lycka till!
Har jag tyvärr väldigt svårt att tro. Har aldrig hört talas om att någon testar någon del av bränslesystemet på en service förutom möjligen visuell och organoleptisk kontroll då.
Lapponia wrote:Hoppas att de då kollar hela bränslesystemet då.....från tankens utlopp ända fram till spridarna. Bör väl också ingå koll av bränslepumpen om STOR service. Lycka till!
Har jag tyvärr väldigt svårt att tro. Har aldrig hört talas om att någon testar någon del av bränslesystemet på en service förutom möjligen visuell och organoleptisk kontroll då.
Notera STOR service dvs utökad, ska göra allt o lite till