Til min 163 hk 2,5l 944, vil jeg gerne købe lidt reservedele til lager, men jeg undrede om hvilke 944 S2, Turbo og 968 dele der passer på min og som er en opgradering.
Jeg tænker motor og veksel.
Hvilke dele passer fra andre 9XX
- Stilling
- S-Poster
- Posts: 51
- Joined: 2009-10-29 15:04:53
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Turbomotorn är i stort sätt samma motor som du har om du har en -85B eller
senare, kolvar och topp (keramikbelaggda avgaskanaler) är specifika för turbon.
Men både turbomotor och S2 motor passar att montera i din bil, dock så måste
även styr/elsystem flyttas över om du inte använder ett separat sprut t.ex Nira,
Link eller Autronic.
Denna fråga är svår att ge ett enkelt svar på då man inte vet vad du har för
planer, söker du några specifika delar som reservdelar eller har du planer på
at byta motor framöver?
Mvh Erol
senare, kolvar och topp (keramikbelaggda avgaskanaler) är specifika för turbon.
Men både turbomotor och S2 motor passar att montera i din bil, dock så måste
även styr/elsystem flyttas över om du inte använder ett separat sprut t.ex Nira,
Link eller Autronic.
Denna fråga är svår att ge ett enkelt svar på då man inte vet vad du har för
planer, söker du några specifika delar som reservdelar eller har du planer på
at byta motor framöver?
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Stilling
- S-Poster
- Posts: 51
- Joined: 2009-10-29 15:04:53
- Contact:
Ja det kan jeg godt se ikke er så let. Men jeg ved jo heller ikke selv endnu så kanske det er lite tidligt, men jeg tænkte mest på om der var dele der var en direkte fordel at ta fron en Turbo eller en S2, det er klart om motoren går synder då kunne jeg tænke mig at byte til en 3,0 med eller uden turbo
Michael Stilling
www.ms-racing.dk
Porsche 944 n/a racer
Porsche 996 Carrera 4 Cabrio
www.ms-racing.dk
Porsche 944 n/a racer
Porsche 996 Carrera 4 Cabrio
Who is online
Users browsing this forum: No registered users