Ja, men tänkt att gummilisten inte är helt samma. Det är annorlunda kant och det kan bero på att kanten på dörren är lite annorlunda också. Jag tror att 968 har en smalare kant så att gummilisten måste ha en finnare kant. 944 har en bredare och då gömmer gummilisten sig bakom den.
marazas wrote:Ja, men tänkt att gummilisten inte är helt samma. Det är annorlunda kant och det kan bero på att kanten på dörren är lite annorlunda också. Jag tror att 968 har en smalare kant så att gummilisten måste ha en finnare kant. 944 har en bredare och då gömmer gummilisten sig bakom den.
Nån som vet om det bara är att byta gummilist eller behövs mod av dörr?
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Tidiga 944 har en lite annorlunda dörr, den saknar krockbalk och någon liten detalj till skiljer i plåten, men de passar och går att byta. Min kärra har en av varje.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
944_Driver wrote:Tidiga 944 har en lite annorlunda dörr, den saknar krockbalk och någon liten detalj till skiljer i plåten, men de passar och går att byta. Min kärra har en av varje.
//Magnus
Instämmer, har också en av varje...
Funkar inte att montera stora klangpaketet på de äldre dörrarna, om
man inte leker lite med kapen
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
944_Driver wrote:Tidiga 944 har en lite annorlunda dörr, den saknar krockbalk och någon liten detalj till skiljer i plåten, men de passar och går att byta. Min kärra har en av varje.
//Magnus
Njaee, på mina tidiga dörrar (om ingen tidigare ägare bytt) så fanns det krockbalk, skruvade/demonterbara.
Det som är intressant för Robert är om skalet, gångjärn och listplåten passar, resten skall ju bort