Coata grenrör och turbo - gruppköp
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Coata grenrör och turbo - gruppköp
Såg annonsen på rejsa från www.weirdperformance.se och de har en kanonprodukt i Techline Black Satin. Man kan även köpa färgen löst för 595:- för 125ml vilket jag tycker är våldsamt med tanke på att den kostar £23 hos Demon Tweeks UK.
Jag tänkte beställa, någon som vill vara med?
Jag tänkte beställa, någon som vill vara med?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Spelar det stor roll om det släpper? Det är ju ett väldigt tunt skick, borde ju inte skada något. Det ska ju vara en barriär mot värme så det måste väl ändå vara inne den ska appliceras.gegge wrote:Insidan vore effektivare tycker jag, men samtidigt finns risken att det släpper och gasflödet kanske påfrestar ytskicket mer. Är inte avgaskanalerna i 944 turbo coatade?
Jo, men det är nog mer liner än coating på turbon. 964an har också något keramiskt i avgasportarna, det brukar ha farit bort när bilen har gått ~20000 mil.
Tillägg: Har ju sett att folk använder sådan här coating i förbränningsrummet på kolvar och i toppen.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Jag har faktiskt sett coating både på kolvtoppar och förbränningsrum. Frågan är bara hur länge det håller och vart det tar vägen på en turbobil? Sedan är jag inte säker på att det är en bra lösning, avgasventilen får ta väldigt mycket värme som inte absorberats av andra delar.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Avgasventilen får å andra sidan sin primära kylning genom kontakten med ventilsätet och ventil styrningen. Så om toppen går svalare borde den kylas bättre. 
All extra värme man kan få ut genom avgaserna är nog bra.

All extra värme man kan få ut genom avgaserna är nog bra.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]