Läste en annons här på forumet:
"Balansaxelrem. Står Dayco 94568 // 110SPDD180H // Testcode: 1031318 på den. Ska enligt förpackningen passa 924S, 944, 944 Turbo, 944S, 944S2 och 962 (??). Den passade dock inte min 951a då den här remmen har "raka" kuggar och min skulle ha "koniska" kuggar. Pris: bud"
Min N/A hade en rem med runda kuggar - skulle den ha haft kantiga? Installerad på K3, extremt vinande på tomgång och kort därefter haveri av remskivor. Hänger det ihop eller? Har de satt dit fel rem? Känns ju som att det rätt lätt blir felkuggning om det sitter "rund-rem" på en "kant-bil". Eller?
Balansax.rem - olika kuggar?
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kan inget ang. de olika remmarna..
Men om man spänner ballansaxelremmen för hårt, viner det som en kompressor
under huven. Frågan är ju om det var remmens fel att din remskiva gick sönder
eller om det var matrealets utmattning... kanske pga. för hård/sne belastning
då remmen var för hårt spännd!
/ Erol
Men om man spänner ballansaxelremmen för hårt, viner det som en kompressor
under huven. Frågan är ju om det var remmens fel att din remskiva gick sönder
eller om det var matrealets utmattning... kanske pga. för hård/sne belastning
då remmen var för hårt spännd!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]