Så har man reparerat torkarsegmentet på 968:an. En sorgesaga i sig men det blev billigt iallafall. 44 kronor för ett stag från Ferdinand (som iofs behövde förlängas med 20 mm) istället för ett helt nytt segment från Porsche à 2500 kronor. Att man sedan behövde demontera hela bilen för att få loss segmentet var ju bara roligt...
Bilen, min kära blåa, uppskattade reparationen på ett sätt som bara bilar kan och samtidigt som jag slår igen huven efter utfört arbete noterar jag en oljefläck på marken, längst fram i högra hörnet om ni förstår. Ett färg- och luktprov verifierar fläcken som servoolja - bajs! Kylaren ser ganska muggig ut och kan mycket väl ha börjat läcka. I reservoaren är det precis under min. på stickan (mäter man med varm eller kall olja?) så det kan inte ha läckt så länge. Skräp också, jag som vill läga pengarna på roligare saker än oljekylare till styrservot...
Siitpil! Är det servokylaren månne?
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Siitpil! Är det servokylaren månne?
Undrar om du inte tar fel på kylare nu. Den som ser ut som en kylare är för kylning av motorolja. Servo-oljekylaren är just bara en rörslinga i samma område.firefish wrote: Kylaren ser ganska muggig ut och kan mycket väl ha börjat läcka. I reservoaren är det precis under min. på stickan (mäter man med varm eller kall olja?) så det kan inte ha läckt så länge. Skräp också, jag som vill läga pengarna på roligare saker än oljekylare till styrservot...
Säker på att det inte är motorolja?
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
firefish wrote:Njae, oljan är rödaktig och luktar lite ATF men jag ska lyfta upp bilen och ta en ordentlig spej. Sitter servokylaren bakom motoroljekylaren?
Jo, de sitter vid varandra.
Kan iofs vara en slang som släppt/gått sönder. Annars är det inte ovanligt
att servopumpen läcker.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users