Jag har gått igenom vakuumslangdragningen på min bil och den verkar vara ett hemmakok om jag jämför med de slangkonfigurationer jag blivit tipsade om. Nedan har jag bifogat en bild med tre konfigs.
Den övre, vänstra är originaldragningen.
Den högra är från Lindsey Racing (LR).
Och den undre, vänstra är konfigurationen på min bil.
Som det är nu verkar det vara ett ihopkok av både Lindsey och original. Min bils vakuumdragning visas som tjockare, ljusgröna linjer och baseras på originalschemat ovan.
Häng med nu:
1. Min bil har BTRen kopplad till den tvådelade grejen (vet inte vad denna heter/gör?)! Detta är inte korrekt enligt BÅDA scheman.
2. Min spjällhusnippel är helt utanför systemet (enklast att se om du jämför original med mitt schema från en tvådelade grejen).
3. Min "check valve" är dragen precis som LR schemat (grön ring) och slutar "i det fria", okontakterad precis som LR.
4. Fuel vapor purge system inringad i rött: LR schemat har TVÅ slangar, original har TRE. Var i hela norden försvann den 3e? Igenpluggad?
Jag förstår att T-kopplingar innebär att samma potential/tryck gäller där.
Mitt spjällhus är lite fuktigt ... kan det bero på att denna inte är med i spelet? Men det är väl ett (grymt) drag i luftslangarna där när motorn är igång så jag tycker att det borde inte spela ngn roll ... eller

Min tomgång är läskigt jämn och fin. Den kan dippa ngn gång med typ 5 minuters intervall för ngn sekund men inget mer. Den hostar inte, drar jämnt och fint i hela registret. Den är chippad.
Kan ju vara så att modifieringarna är medvetna ... ?!
Ni som är okrönta kungar/drottningar på detta. När ni ser min konfig, vad innebär detta för bilens prestanda tror ni?
Sist ... vad är Venture (delete)?
Kan jag dra om samtliga slangar så de ser ut som LR schemat utan vidare?
Mvh
Stephan