trimma en 924 2.0
-
- S-Poster
- Posts: 168
- Joined: 2004-03-31 11:35:24
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Märsta
- Contact:
trimma en 924 2.0
Tja alla!
Finns det nån här som vet hur mycka man kan få ut av en 924 2.0. Enlikt dom regler jag tittat på så måste jag behålla insug, luftfilter och sprut i orginal. Annars skall visst trimning vara fritt. Det som blir aktuellt är ju då att byta kolvar, kam och plana blocket mm. Kan 200hk vara rimligt... eller kan det tänkas att man kan få ut mer tro!?
Finns det nån här som vet hur mycka man kan få ut av en 924 2.0. Enlikt dom regler jag tittat på så måste jag behålla insug, luftfilter och sprut i orginal. Annars skall visst trimning vara fritt. Det som blir aktuellt är ju då att byta kolvar, kam och plana blocket mm. Kan 200hk vara rimligt... eller kan det tänkas att man kan få ut mer tro!?
Mvh Micke
Porsche 924 N/A -80 Skrotad
Porsche 924 Targa N/A -84 Pendlarbilen
Porsche 924 Targa N/A -85 Vinterprojekt 2014-15
Porsche 924 N/A -80 Skrotad
Porsche 924 Targa N/A -84 Pendlarbilen
Porsche 924 Targa N/A -85 Vinterprojekt 2014-15
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
200Hk låter mycket tycker jag... det är ju 2 liter volym vi pratar om. Att plocka ut 100hk per liter är väl inte så lätt ur en vanlig sugmotor med så pass gammal motorkonstruktion?
Jag kanske är helt ute och cyklar... har ju inte trimmat någon motor själv...
Hur mycket kan planing av blocket tänkas ge? Det är något jag kan tänka mig att kanske göra på den vi har...
Jag kanske är helt ute och cyklar... har ju inte trimmat någon motor själv...
Hur mycket kan planing av blocket tänkas ge? Det är något jag kan tänka mig att kanske göra på den vi har...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Som jämförelse kan jag ju säga att vi i racevolvon som ju är 2 liters volym den med har 180-190hk och den är fabrikstrimmad av Volvo i det skicket för att köras i den nu nerlagda JTCC serien. Då är ju den mycket modernare med processor styrd insprutning osv... tror vi varvar ca 8000 varv innan regulatorn slår ifrån.
Du får ju tänka på att grejerna ska hålla att köras stenhårt i 8 timmar också Mikael... mycket viktigare att vara ute på banan alla de timmarna än att klämma ur de där sista sekunderna genom att ha lite mer effekt.
Men som sagt var om någon VET eller har bättre gissningar än mig så är jag också nyfiken...
Du får ju tänka på att grejerna ska hålla att köras stenhårt i 8 timmar också Mikael... mycket viktigare att vara ute på banan alla de timmarna än att klämma ur de där sista sekunderna genom att ha lite mer effekt.
Men som sagt var om någon VET eller har bättre gissningar än mig så är jag också nyfiken...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
vad jag har hört är att du ska få ut 100hk per liter ur en sugmotor.. sen hur det är med hållbarheten är ju en annan fråga.
ska trimma min med hade jag tänkt mig och har satt ett lättare mål på 200-220hk (2,5L motorn)..
har diskuterat lite lätt med den lokala trimmarn (som jag litar till 100% på).. och han säger att det går med lätthet.. så.. ja
ska trimma min med hade jag tänkt mig och har satt ett lättare mål på 200-220hk (2,5L motorn)..
har diskuterat lite lätt med den lokala trimmarn (som jag litar till 100% på).. och han säger att det går med lätthet.. så.. ja
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Posts: 409
- Joined: 2004-03-29 22:23:45
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Sollentuna
- Contact:
Finns en mycket enkel liten ekvation som stämmer förvånansvärt bra när det gäller effektuttag av bensin-sugmotorer.
Tag motorns volym i liter, gånger det tänkta varvtalet i tusental, gånger en konstant som är mellan 10 & 14 (10 för gamla motorer, 14 för rejält optimerade motorer).
Exempel: Porsche 924 2.0 Motor på 2 liter, maxeffekt vid 5000 varv, konstant på 12 blir följande formel: 2*5*12=120 Resultatet är uppskattning av antal hästar. Uppskattar i detta fallet 924 som medelmåttig vad gäller trimningsgrad.
Exempel: Porsche 944 N/A Motor på 2,5 liter, maxeffekt vid 5500 varv, konstant på 12 blir följande formel: 2,5*5,5*12=165.
Uppskattar även 944 som medelmåttig vad gäller trimningsgrad.
Exempel: Suzuki GSX-R 1100 Motor på 1,1 liter, maxeffekt vid 10000 varv, konstant på 14 blir följande formel: 1,1*10*14=154.
Uppskattar alla moderna MC-motorer som rejält optimerade.
Exempel: Formel 1 bil Motor på 3 liter 10 cylindrar, maxeffekt vid 15000 varv, konstant på 14 blir följande formel: 3*15*14=630.
Exempel: Sur Volvo 140 med B20 motor, maxeffekt vid 4000 varv, konstant på 10 blir följande formel: 2*4*10=80.
Konstant 10 eftersom motorn är en gammal 60-talskonstruktion.
Kontentan är att för att få ut mer effekt ur en sugmotor så måste man antingen få upp slagvolymen genom att borra, få motorn att varva mer med annan programvara, optimerat avgassystem byta topp/kamaxlar mm. För att växla upp konstanten krävs dock riktigt omfattande trimning så till den grad att det sällan är någon idé.
Trimma på!
Tag motorns volym i liter, gånger det tänkta varvtalet i tusental, gånger en konstant som är mellan 10 & 14 (10 för gamla motorer, 14 för rejält optimerade motorer).
Exempel: Porsche 924 2.0 Motor på 2 liter, maxeffekt vid 5000 varv, konstant på 12 blir följande formel: 2*5*12=120 Resultatet är uppskattning av antal hästar. Uppskattar i detta fallet 924 som medelmåttig vad gäller trimningsgrad.
Exempel: Porsche 944 N/A Motor på 2,5 liter, maxeffekt vid 5500 varv, konstant på 12 blir följande formel: 2,5*5,5*12=165.
Uppskattar även 944 som medelmåttig vad gäller trimningsgrad.
Exempel: Suzuki GSX-R 1100 Motor på 1,1 liter, maxeffekt vid 10000 varv, konstant på 14 blir följande formel: 1,1*10*14=154.
Uppskattar alla moderna MC-motorer som rejält optimerade.
Exempel: Formel 1 bil Motor på 3 liter 10 cylindrar, maxeffekt vid 15000 varv, konstant på 14 blir följande formel: 3*15*14=630.
Exempel: Sur Volvo 140 med B20 motor, maxeffekt vid 4000 varv, konstant på 10 blir följande formel: 2*4*10=80.
Konstant 10 eftersom motorn är en gammal 60-talskonstruktion.
Kontentan är att för att få ut mer effekt ur en sugmotor så måste man antingen få upp slagvolymen genom att borra, få motorn att varva mer med annan programvara, optimerat avgassystem byta topp/kamaxlar mm. För att växla upp konstanten krävs dock riktigt omfattande trimning så till den grad att det sällan är någon idé.
Trimma på!
8)
Göran
---
Porsche 944 -85
Göran
---
Porsche 944 -85
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tänk vad folk kan...Porrsche wrote:Exempel: Porsche 924 2.0 Motor på 2 liter, maxeffekt vid 5000 varv, konstant på 12 blir följande formel: 2*5*12=120 Resultatet är uppskattning av antal hästar. Uppskattar i detta fallet 924 som medelmåttig vad gäller trimningsgrad.
Så för att få upp en 924 till 200 hästar krävs då 200/12/2 = 8,3 alltså maxeffekten behöver flyttas upp till 8300 varv... låter ganska mycket varv på en gammal 924... men man kan ju öka volymen på motorn förståss... säg 2,5 liter (vilket är max i klass 4 och 5 i MSLS) då krävs 200/12/2,5 = 6,7 alltså 6700 varv... kanske lite mer görligt... men finns det så stora överdimensionskolvar till 924 motorn? Kanske går om man samtidigt som man borrar till överdimension ordnar längre slaglängd, om det finns utrymme för detta.
Är det ingen som har koll just på 924an hur det skulle göras för att plocka ut 200hk?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Utzon.se
- Sponsor
- Posts: 298
- Joined: 2004-07-05 22:11:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Partille
- Contact:
Jag tror att 160-170 hästar är rimligt.
Om man släpper loss JPM i Helsingborg på motorn så är nog 100hk/liter rimligt...
Jag har byggt 2st trimmotorer till 924 som vi körde i rullande landsväg:
150hk
Planat block 2mm
Portad topp (JPM) (förresten till salu på min hemsida onödigt billigt)
Trimkamaxel
extraktorrör
138hk
Planat block 1,5mm
Extraktorgrenrör
Lustig "ekvation" förresten som inte tar hänsyn till kompressionen i motorn...
Om man släpper loss JPM i Helsingborg på motorn så är nog 100hk/liter rimligt...
Jag har byggt 2st trimmotorer till 924 som vi körde i rullande landsväg:
150hk
Planat block 2mm
Portad topp (JPM) (förresten till salu på min hemsida onödigt billigt)
Trimkamaxel
extraktorrör
138hk
Planat block 1,5mm
Extraktorgrenrör
Lustig "ekvation" förresten som inte tar hänsyn till kompressionen i motorn...
Utzon "Crew"
Peter
Johannes
Peter
Johannes
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Det möjliga effektuttaget begränsas väl av följande faktorer i nämnd ordning:
Fysikens lagar
Mängden pengar som satsas
Reglerna
Utgångsmaterialet
Formel 1 tar idag ut drygt 900 hk ur tre liter med ett maxvarv på ca 19000.
En rimlig övre nivå för en "vanlig" halvgammal motor är nog 100 hk/liter. Idag finns det ju std motorer med den litereffekten, t.ex BMW M3.
För en 924 motor kräver detta dock ganska omfattande modifieringar och optimeringar.
I detta fall är nog det allvarligaste (bortsett från pengarna) problemet reglerna. Original insprut utan modifikationer bottnar antagligen en bit före 200 hk. Std insug och luftfilter kommer även att begränsa möjligheterna. Jag håller nog med Utzon att 160-170 hk vid 7000-7500 rpm får anses som rimligt i detta fall.
Ekvationen ovan tar visst hänsyn till kompressionen (och portningar, och kamaxlar, och avgassystem, och allt annat...). Det är bara svårt att se. Allt ingår i den sista faktorn (10-14), problemet är bara att bestämma den korrekt...
Tomas
Fysikens lagar
Mängden pengar som satsas
Reglerna
Utgångsmaterialet
Formel 1 tar idag ut drygt 900 hk ur tre liter med ett maxvarv på ca 19000.
En rimlig övre nivå för en "vanlig" halvgammal motor är nog 100 hk/liter. Idag finns det ju std motorer med den litereffekten, t.ex BMW M3.
För en 924 motor kräver detta dock ganska omfattande modifieringar och optimeringar.
I detta fall är nog det allvarligaste (bortsett från pengarna) problemet reglerna. Original insprut utan modifikationer bottnar antagligen en bit före 200 hk. Std insug och luftfilter kommer även att begränsa möjligheterna. Jag håller nog med Utzon att 160-170 hk vid 7000-7500 rpm får anses som rimligt i detta fall.
Ekvationen ovan tar visst hänsyn till kompressionen (och portningar, och kamaxlar, och avgassystem, och allt annat...). Det är bara svårt att se. Allt ingår i den sista faktorn (10-14), problemet är bara att bestämma den korrekt...
Tomas
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Posts: 409
- Joined: 2004-03-29 22:23:45
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Sollentuna
- Contact:
Ekvationen är mycket användbar när man uppskattar motoreffekt vid till exempel "däcksparkningssammankomster". Lite förenklat kan man lägga till en parameter för överladdade motorer:Tomas wrote:Ekvationen ovan tar visst hänsyn till kompressionen (och portningar, och kamaxlar, och avgassystem, och allt annat...). Det är bara svårt att se. Allt ingår i den sista faktorn (10-14), problemet är bara att bestämma den korrekt...
Tomas
Uppgivet laddtryck vid effektivaste varvtal bildar ytterligare en parameter. Överladdningen i bar +1 gångras med tidigare resultat.
Exempel: Porsche 951 Motor på 2,5 liter, maxeffekt vid 5500 varv, konstant på 12, laddar 0,5 bar vid nämnda varvtal blir följande formel: 2,5*5,5*12*1,5=247,5
Uppskattar även 951 som medelmåttig vad gäller trimningsgrad. Dock ger turbon en önskad tilläggseffekt.
Öka laddtrycket till 1 bar & vips har man 330 hästar Turbo är kul
Detta är absolut ingen exakt vetenskap men stämmer förvånansvärt bra.
8)
Göran
---
Porsche 944 -85
Göran
---
Porsche 944 -85
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Porrsche wrote:För att växla upp konstanten krävs dock riktigt omfattande trimning så till den grad att det sällan är någon idé.
Ingen idé.. Kanske inte från den förnuftiga sidan.. Men det är ju lite speciellt att ha en 944 med ca 200hk UTAN turbo
Jag tycker bilen rör på sig riktigt mysigt med "bara" 165hk .. men tycker det är jobbigt att säga 165.. jag vill ha en rundare siffra.. typ 200
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Om man avrundar 165 till närmaste hundratal så blir det ju 200... osså har du ju sluppit lägga pengar på en massa trim...Broberg wrote:jag vill ha en rundare siffra.. typ 200
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Jag har en med 211 hk i regbeviset...Broberg wrote:Porrsche wrote:För att växla upp konstanten krävs dock riktigt omfattande trimning så till den grad att det sällan är någon idé.
Ingen idé.. Kanske inte från den förnuftiga sidan.. Men det är ju lite speciellt att ha en 944 med ca 200hk UTAN turbo
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Detta låter ju inte så blodigt jobb för att få lite extra hästar... hur mycket jobb är det att plana blocket? Vad kostar ett extraktorgrenrör?Utzon.se wrote:138hk
Planat block 1,5mm
Extraktorgrenrör
Är det bara att plana och sätta dit extraktorn och sedan köra... eller behöver man byta några andra delar pga blocket planas?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Utzon.se
- Sponsor
- Posts: 298
- Joined: 2004-07-05 22:11:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Partille
- Contact:
Jag vet att några har planat sina block med kolvar och vev på plats.
Jag tror att de tätade alla håligheter med silikon. Det är nog den billigaste och enklaste metoden.
När vi planade blocken så demonterades allt (även frost och oljepluggar).
Och sedan lämnades blocken in för planing på valfri mekanisk verkstad.
Så egentligen är det precis som du säger:
"bara att plana och sätta dit extraktorn och sedan köra"
Extraktorrör är inte lätta att hitta. de såldes av Autotrim i början av 90-talet och nu kan man köpa från USA.
Ärligt talat så vet jag inte hur mycket extraktorrören gav. Jag tror att bilen blir ganska pigg med originalgrenrör.
Jag tror att de tätade alla håligheter med silikon. Det är nog den billigaste och enklaste metoden.
När vi planade blocken så demonterades allt (även frost och oljepluggar).
Och sedan lämnades blocken in för planing på valfri mekanisk verkstad.
Så egentligen är det precis som du säger:
"bara att plana och sätta dit extraktorn och sedan köra"
Extraktorrör är inte lätta att hitta. de såldes av Autotrim i början av 90-talet och nu kan man köpa från USA.
Ärligt talat så vet jag inte hur mycket extraktorrören gav. Jag tror att bilen blir ganska pigg med originalgrenrör.
Utzon "Crew"
Peter
Johannes
Peter
Johannes
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Låter som en planing vore kul att ge sig på i vinter. Får se om man får tid/ork till det.
Ska ju se till att renovera/byta spridarna också då det verkar som att åtminstone 1 läcker (har det klassiska 924 problemet med 2-3 burkars gång vid halvvarm motor). Har dock inte kollat upp vilken ännu, men ska man renovera eller byta så tar man ju alla på en gång givetvis.
Utzon du råkar inte ha några väl fungerande spridare liggandes som man kan köpa till bra pris?
Ska ju se till att renovera/byta spridarna också då det verkar som att åtminstone 1 läcker (har det klassiska 924 problemet med 2-3 burkars gång vid halvvarm motor). Har dock inte kollat upp vilken ännu, men ska man renovera eller byta så tar man ju alla på en gång givetvis.
Utzon du råkar inte ha några väl fungerande spridare liggandes som man kan köpa till bra pris?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users