Ingen gnista

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#46 Post by Lodde »

Nä ingen jag vet :(

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Ingen gnista

#47 Post by Erol »

Lodde wrote:Nä ingen jag vet :(
Gör en efterlysning här på forumet, det finns många hjälpsamma själar
här, som gärna hjälper till/lånar ut mot en kaffe med tillhörande bulle
eller en åktur i din bil :wink:

Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#48 Post by Lodde »

Hej igen !
Någon som har en 944 163 hk runt 82 års modell som jag kan pröva min box i ...
Visst ja jag bor i Löddeköpinge som finns i skåne mellan Malmö och Helsingborg. Har fler bilar så inget problem att köra iväg med boxen i näven. Min box har nr 944,618,111,00 och Bosch 0-261-200-006 sitter tydligen 82-85. boxen är chippad, fungerar den kan det vara kul att testa eller om den inte fungerar så går det bra att testa den efter rep. antingen i din bil eller min :D

Mvh Lodde

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Ingen gnista

#49 Post by Erol »

Lodde wrote:Hej igen !
Någon som har en 944 163 hk runt 82 års modell som jag kan pröva min box i ...
Visst ja jag bor i Löddeköpinge som finns i skåne mellan Malmö och Helsingborg. Har fler bilar så inget problem att köra iväg med boxen i näven. Min box har nr 944,618,111,00 och Bosch 0-261-200-006 sitter tydligen 82-85. boxen är chippad, fungerar den kan det vara kul att testa eller om den inte fungerar så går det bra att testa den efter rep. antingen i din bil eller min :D

Mvh Lodde
Lägg upp en ny tråd under allmänt/köpes, så alla ser att
du behöver prova en annan box, du får nog bättre respons
på det sättet.


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#50 Post by Lodde »

Då är man kanske på G igen, hittade en likadan box hos "bergodalvana" till ett mycket bra pris, hoppas nu bara att det är den. Var och tittade på en 944:a i falkenberg men den hade tydligen ett liknande problem så det blev inget.
Skam den som ger sej.

Mvh Larry aka Lodde

Hoppas posten är Hurtig :lol: :P :) 8)

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#51 Post by Lodde »

Ny box men det blev inget bättre :cry: glad för fler tips inför morgondagen som BARA ska handla om Porschen

Mvh Lodde aka Larry eller Larry Aka Lodde :lol:

User avatar
Johnny
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2007-07-06 21:44:48
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: Ingen gnista

#52 Post by Johnny »

Lodde wrote:glad för fler tips inför morgondagen som BARA ska handla om Porschen

Mvh Lodde aka Larry eller Larry Aka Lodde :lol:
Tips kan ju ges men det kanske kan bli lite lättare om du har svar på frågorna du får. Men samtidigt kan jag förstå att det inte är så jäkla lätt om man inte är insatt i prylarna.
Har du signal från givarna?
Försvinner 12 volten från bägge sidor på tänspolen när du mäter till jord?
Försvinner drivspänningen från databoxen vid start eller har du 12 volt plus och minus till den?
Du fick ett tips om huvudbrytaren att mäta upp den. Är det en FIA-godkänd brytare så finns nog mer än huvudströmmen kopplad till denna och då även tändning mm! I så fall kan det vara avbrott där också.
Tändningslåset bör ju också kontrolleras. Med god tur kan man ju hitta en sladd som är lös och chansa på placeringen, men det kan ju också gå sönder grejer på det viset.
Sen så förstår jag inte riktigt metodiken, du skrev "ohm-mätte rotorn och sen kopplade på 12volt"
Varför kopplade du på 12 volt på rotorn? Sen så skrev du något om att du skulle dra om kabelstammen. Vad har du hittat för fel på den? Jag tänkte ge dig lite tips men det är lättare om man kan utesluta vissa grejer.
Jag skall försöka skriva ner några punkter där du skall mäta spänning om du vill?
Hoppas du får igång den snart.
Glad Påsk-hälsning :D

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#53 Post by Lodde »

Tack för alla bra tips och ide´r. Nu är bilen igång med den nya boxen, hade inte prövat att skifta kablarna till sensorerna vid svänghjulet. Nu är resterande av påsken räddad :lol:
Man har ju lärt sej en del av de här som tur är :wink:
Nu ska jag se om jag kan hitta någon som kan laga boxen för en rimlig peng.

ÄN EN GÅNG TACK FÖR ALLA TIPS OCH LÅNADE GREJOR och prylar till bra priser :#pray:

Mvh Lodde aka Larry
ses på en väg i påsk kanske :twisted:

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#54 Post by Lodde »

Attans säg den gläjde som varar... Nu tickar den rejält när jag skulle ta en tur. kan det vara så att kamen måste ställas om till mer orginal eller det har ingen betydelse att det är trimkam, andra ventiler och justerbart kamdrev.

Mvh :| Lodde

User avatar
Henka
Addict
Posts: 1235
Joined: 2005-12-14 14:02:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Storvik
Contact:

Re: Ingen gnista

#55 Post by Henka »

Med rätt utfört kambyte och med fräscha grejer så ska det inte låta något extra för att det är trimkam.
Däremot om det är gamla tryckare så kan det låta lite extra i början efter att den har stått en längre tid.(oavsett vilken kam som sitter i)
944 turbo -87 (Numera pensionären)

_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)



PCS 5266

Björn Nilsson
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Location: Lomma
Contact:

Re: Ingen gnista

#56 Post by Björn Nilsson »

Grattis till att den startar iaf :roll: Hörde att du stötte på Uffe Krahn idag :mrgreen:

Ha det bra

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#57 Post by Lodde »

Ja mycket trevlig kille :#pray: ! Vi pratade lite om dej och din bil hoppas det gått bra med den.

Mvh Lodde
Blir kanske en tur imorgon efter att jag byt h.wire på dottern´s bil

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#58 Post by Lodde »

av Lodde » 2011-05-20 18:58:09

Då har man haft ledigt idag... store bededagen. Jag har fått liv i den tidigare boxen kändes fint det var några lödningar som hade lossnat, så numera känns det mesta ok. Bilen tikar lite mindre och den drar på hela registret utan att tappa runt 3500-4000 rpm som med orginal boxen. Nu är jag glad igen

Mvh Larry

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Ingen gnista

#59 Post by emm »

Tjohoo!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

Lodde
S-Poster
Posts: 99
Joined: 2011-03-20 07:43:39
Bilmodell: 944 LG Special
Location: Skåne Löddeköpinge
Contact:

Re: Ingen gnista

#60 Post by Lodde »

Jag tänkte på dej emm ! Om vi ska ordna det där med bränslefiltret en dag. Ska bara stämma av här hemma. Just nu har grabben 3 bilar och en fyrhjuling på plattan till det till tänkta garaget :? två av dem ska väl säljas och den tredje står på pallbockar för montering av kjolpaket, får väl ut och hjälpa han med tillpassningen för det är det som tar emot nu om jag förstår det rätt :P
Men jag tror att en dag i Kristihimmelfärds helgen ska vi kunna få till det eller ?

Mvh Larry

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users