
Ingen gnista
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Nä ingen jag vet 

- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Ingen gnista
Gör en efterlysning här på forumet, det finns många hjälpsamma själarLodde wrote:Nä ingen jag vet
här, som gärna hjälper till/lånar ut mot en kaffe med tillhörande bulle
eller en åktur i din bil

Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Hej igen !
Någon som har en 944 163 hk runt 82 års modell som jag kan pröva min box i ...
Visst ja jag bor i Löddeköpinge som finns i skåne mellan Malmö och Helsingborg. Har fler bilar så inget problem att köra iväg med boxen i näven. Min box har nr 944,618,111,00 och Bosch 0-261-200-006 sitter tydligen 82-85. boxen är chippad, fungerar den kan det vara kul att testa eller om den inte fungerar så går det bra att testa den efter rep. antingen i din bil eller min
Mvh Lodde
Någon som har en 944 163 hk runt 82 års modell som jag kan pröva min box i ...
Visst ja jag bor i Löddeköpinge som finns i skåne mellan Malmö och Helsingborg. Har fler bilar så inget problem att köra iväg med boxen i näven. Min box har nr 944,618,111,00 och Bosch 0-261-200-006 sitter tydligen 82-85. boxen är chippad, fungerar den kan det vara kul att testa eller om den inte fungerar så går det bra att testa den efter rep. antingen i din bil eller min

Mvh Lodde
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Ingen gnista
Lägg upp en ny tråd under allmänt/köpes, så alla ser attLodde wrote:Hej igen !
Någon som har en 944 163 hk runt 82 års modell som jag kan pröva min box i ...
Visst ja jag bor i Löddeköpinge som finns i skåne mellan Malmö och Helsingborg. Har fler bilar så inget problem att köra iväg med boxen i näven. Min box har nr 944,618,111,00 och Bosch 0-261-200-006 sitter tydligen 82-85. boxen är chippad, fungerar den kan det vara kul att testa eller om den inte fungerar så går det bra att testa den efter rep. antingen i din bil eller min![]()
Mvh Lodde
du behöver prova en annan box, du får nog bättre respons
på det sättet.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Då är man kanske på G igen, hittade en likadan box hos "bergodalvana" till ett mycket bra pris, hoppas nu bara att det är den. Var och tittade på en 944:a i falkenberg men den hade tydligen ett liknande problem så det blev inget.
Skam den som ger sej.
Mvh Larry aka Lodde
Hoppas posten är Hurtig

Skam den som ger sej.
Mvh Larry aka Lodde
Hoppas posten är Hurtig




-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Ny box men det blev inget bättre
glad för fler tips inför morgondagen som BARA ska handla om Porschen
Mvh Lodde aka Larry eller Larry Aka Lodde

Mvh Lodde aka Larry eller Larry Aka Lodde

- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: Ingen gnista
Tips kan ju ges men det kanske kan bli lite lättare om du har svar på frågorna du får. Men samtidigt kan jag förstå att det inte är så jäkla lätt om man inte är insatt i prylarna.Lodde wrote:glad för fler tips inför morgondagen som BARA ska handla om Porschen
Mvh Lodde aka Larry eller Larry Aka Lodde
Har du signal från givarna?
Försvinner 12 volten från bägge sidor på tänspolen när du mäter till jord?
Försvinner drivspänningen från databoxen vid start eller har du 12 volt plus och minus till den?
Du fick ett tips om huvudbrytaren att mäta upp den. Är det en FIA-godkänd brytare så finns nog mer än huvudströmmen kopplad till denna och då även tändning mm! I så fall kan det vara avbrott där också.
Tändningslåset bör ju också kontrolleras. Med god tur kan man ju hitta en sladd som är lös och chansa på placeringen, men det kan ju också gå sönder grejer på det viset.
Sen så förstår jag inte riktigt metodiken, du skrev "ohm-mätte rotorn och sen kopplade på 12volt"
Varför kopplade du på 12 volt på rotorn? Sen så skrev du något om att du skulle dra om kabelstammen. Vad har du hittat för fel på den? Jag tänkte ge dig lite tips men det är lättare om man kan utesluta vissa grejer.
Jag skall försöka skriva ner några punkter där du skall mäta spänning om du vill?
Hoppas du får igång den snart.
Glad Påsk-hälsning

-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Tack för alla bra tips och ide´r. Nu är bilen igång med den nya boxen, hade inte prövat att skifta kablarna till sensorerna vid svänghjulet. Nu är resterande av påsken räddad
Man har ju lärt sej en del av de här som tur är
Nu ska jag se om jag kan hitta någon som kan laga boxen för en rimlig peng.
ÄN EN GÅNG TACK FÖR ALLA TIPS OCH LÅNADE GREJOR och prylar till bra priser
Mvh Lodde aka Larry
ses på en väg i påsk kanske

Man har ju lärt sej en del av de här som tur är

Nu ska jag se om jag kan hitta någon som kan laga boxen för en rimlig peng.
ÄN EN GÅNG TACK FÖR ALLA TIPS OCH LÅNADE GREJOR och prylar till bra priser

Mvh Lodde aka Larry
ses på en väg i påsk kanske

-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Attans säg den gläjde som varar... Nu tickar den rejält när jag skulle ta en tur. kan det vara så att kamen måste ställas om till mer orginal eller det har ingen betydelse att det är trimkam, andra ventiler och justerbart kamdrev.
Mvh
Lodde
Mvh

- Henka
- Addict
- Posts: 1235
- Joined: 2005-12-14 14:02:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Storvik
- Contact:
Re: Ingen gnista
Med rätt utfört kambyte och med fräscha grejer så ska det inte låta något extra för att det är trimkam.
Däremot om det är gamla tryckare så kan det låta lite extra i början efter att den har stått en längre tid.(oavsett vilken kam som sitter i)
Däremot om det är gamla tryckare så kan det låta lite extra i början efter att den har stått en längre tid.(oavsett vilken kam som sitter i)
944 turbo -87 (Numera pensionären)
_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)
PCS 5266
_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)
PCS 5266
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Re: Ingen gnista
Grattis till att den startar iaf
Hörde att du stötte på Uffe Krahn idag
Ha det bra
/Björn


Ha det bra
/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Ja mycket trevlig kille
! Vi pratade lite om dej och din bil hoppas det gått bra med den.
Mvh Lodde
Blir kanske en tur imorgon efter att jag byt h.wire på dottern´s bil

Mvh Lodde
Blir kanske en tur imorgon efter att jag byt h.wire på dottern´s bil
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
av Lodde » 2011-05-20 18:58:09
Då har man haft ledigt idag... store bededagen. Jag har fått liv i den tidigare boxen kändes fint det var några lödningar som hade lossnat, så numera känns det mesta ok. Bilen tikar lite mindre och den drar på hela registret utan att tappa runt 3500-4000 rpm som med orginal boxen. Nu är jag glad igen
Mvh Larry
Då har man haft ledigt idag... store bededagen. Jag har fått liv i den tidigare boxen kändes fint det var några lödningar som hade lossnat, så numera känns det mesta ok. Bilen tikar lite mindre och den drar på hela registret utan att tappa runt 3500-4000 rpm som med orginal boxen. Nu är jag glad igen
Mvh Larry
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Ingen gnista
Tjohoo!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- S-Poster
- Posts: 99
- Joined: 2011-03-20 07:43:39
- Bilmodell: 944 LG Special
- Location: Skåne Löddeköpinge
- Contact:
Re: Ingen gnista
Jag tänkte på dej emm ! Om vi ska ordna det där med bränslefiltret en dag. Ska bara stämma av här hemma. Just nu har grabben 3 bilar och en fyrhjuling på plattan till det till tänkta garaget
två av dem ska väl säljas och den tredje står på pallbockar för montering av kjolpaket, får väl ut och hjälpa han med tillpassningen för det är det som tar emot nu om jag förstår det rätt
Men jag tror att en dag i Kristihimmelfärds helgen ska vi kunna få till det eller ?
Mvh Larry


Men jag tror att en dag i Kristihimmelfärds helgen ska vi kunna få till det eller ?
Mvh Larry
Who is online
Users browsing this forum: No registered users