El Fel
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
Av en ren slump nu när jag håller på att riva inredningen så kollade jag igenom alla säkringar och putsa upp plattorna som håller själva särkingarna. Efter det satt jag tillbaka alla säkringer som porsches manual visar. Dock funkar inte vissa saker men har listan som förra ägaren körde efter.
Men när jag slog på tenningen märkte jag att en lampa låg och lös som har legat bakom själva mittkonsolen. jag slog av tänningen men lampan fortsatte att lysa.. kan detta vara boven i dramat.
Nu till frågan räcker det att ta ut lampan eller måste jag rycka sladdar och allt?
Men när jag slog på tenningen märkte jag att en lampa låg och lös som har legat bakom själva mittkonsolen. jag slog av tänningen men lampan fortsatte att lysa.. kan detta vara boven i dramat.
Nu till frågan räcker det att ta ut lampan eller måste jag rycka sladdar och allt?
MVH: Hampus S Johansson
~ Porsche 944 | Theresia ~
~ Porsche 944 | Theresia ~
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Hampus wrote:Jag tror det är lampan som lyser under askfatet. Men det känns inte som det e bara det som e problemet... Känns lite väl lätt.
Men då e det bara till att rycka av dioden?
Jo, nu om det är en diod som lyser så är det nog det minsta problemet.

Men ta bort det som lyser så får du se vad det ger!
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 635
- Joined: 2005-01-28 14:40:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg Tågaborg
- Contact:
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Skumläste igenom tråden och ifall detta redan är frågat så sorry!
Är du säker på att det är larmet? (du verkar ha fokuserat mycket på det i alla fall)
Har du kollat tempswitchen, min var paj vilket resulterade i att fläkten gick på efter motorn var avstängd, den trodde alltså att motorn var varm. Problemet är att den sätter igång då och då, och jag märkte aldrig att fläkten gick igång förrän jag hörde ett hackande ljud när jag gick förbi bilen av en slump. Då hade fläkten dragit ur batteriet så totalt att fläkten inte orkade snurra runt. Allt detta hände på cirka 3 timmar.
Fläkten kan alltså starta 1 minut, 5, 10, 40, 80, 120 etc efter motorn är avstängd då den kan få fnatt när som helst. Ibland startar den dagen efter, ibland inte.
Är du säker på att det är larmet? (du verkar ha fokuserat mycket på det i alla fall)
Har du kollat tempswitchen, min var paj vilket resulterade i att fläkten gick på efter motorn var avstängd, den trodde alltså att motorn var varm. Problemet är att den sätter igång då och då, och jag märkte aldrig att fläkten gick igång förrän jag hörde ett hackande ljud när jag gick förbi bilen av en slump. Då hade fläkten dragit ur batteriet så totalt att fläkten inte orkade snurra runt. Allt detta hände på cirka 3 timmar.
Fläkten kan alltså starta 1 minut, 5, 10, 40, 80, 120 etc efter motorn är avstängd då den kan få fnatt när som helst. Ibland startar den dagen efter, ibland inte.
MVH//Per
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Det flyter ingen ström när man inte har en sluten strömkrets, dvs om du tar bort belastningen (lampan) så får du heller inget som tar någon effekt från batteri.Hampus wrote:Men om jag tar bort den kommer där inte gå massa ström ändå till själva diodsocketen? Ska jag inte plocka bort sladdar och socket?
Det räcker gott och väl att du endast tar bort lampan!
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
maverick wrote:Skumläste igenom tråden och ifall detta redan är frågat så sorry!
Är du säker på att det är larmet? (du verkar ha fokuserat mycket på det i alla fall)
Har du kollat tempswitchen, min var paj vilket resulterade i att fläkten gick på efter motorn var avstängd, den trodde alltså att motorn var varm. Problemet är att den sätter igång då och då, och jag märkte aldrig att fläkten gick igång förrän jag hörde ett hackande ljud när jag gick förbi bilen av en slump. Då hade fläkten dragit ur batteriet så totalt att fläkten inte orkade snurra runt. Allt detta hände på cirka 3 timmar.
Fläkten kan alltså starta 1 minut, 5, 10, 40, 80, 120 etc efter motorn är avstängd då den kan få fnatt när som helst. Ibland startar den dagen efter, ibland inte.
Detta märkte jag idag, jag har nog samma problem som dig. För efter jag stängde av bilen märkte jag att fläkte vart igång. lät den stå ett tag men den bara fortsatte. sen ryckte jag kablarna till batteriet. Efter 5min satte jag tillbaka dom och den snurar igen. Gjorde samma sak efter 30min och samma sak när jag kopplade på batteriet starta fläkten.
Hur fixar jag nu till detta?
MVH: Hampus S Johansson
~ Porsche 944 | Theresia ~
~ Porsche 944 | Theresia ~
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Vanligt felHampus wrote:maverick wrote:Skumläste igenom tråden och ifall detta redan är frågat så sorry!
Är du säker på att det är larmet? (du verkar ha fokuserat mycket på det i alla fall)
Har du kollat tempswitchen, min var paj vilket resulterade i att fläkten gick på efter motorn var avstängd, den trodde alltså att motorn var varm. Problemet är att den sätter igång då och då, och jag märkte aldrig att fläkten gick igång förrän jag hörde ett hackande ljud när jag gick förbi bilen av en slump. Då hade fläkten dragit ur batteriet så totalt att fläkten inte orkade snurra runt. Allt detta hände på cirka 3 timmar.
Fläkten kan alltså starta 1 minut, 5, 10, 40, 80, 120 etc efter motorn är avstängd då den kan få fnatt när som helst. Ibland startar den dagen efter, ibland inte.
Detta märkte jag idag, jag har nog samma problem som dig. För efter jag stängde av bilen märkte jag att fläkte vart igång. lät den stå ett tag men den bara fortsatte. sen ryckte jag kablarna till batteriet. Efter 5min satte jag tillbaka dom och den snurar igen. Gjorde samma sak efter 30min och samma sak när jag kopplade på batteriet starta fläkten.
Hur fixar jag nu till detta?


Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Byt tempswitch, den är billig!Hampus wrote:maverick wrote:Skumläste igenom tråden och ifall detta redan är frågat så sorry!
Är du säker på att det är larmet? (du verkar ha fokuserat mycket på det i alla fall)
Har du kollat tempswitchen, min var paj vilket resulterade i att fläkten gick på efter motorn var avstängd, den trodde alltså att motorn var varm. Problemet är att den sätter igång då och då, och jag märkte aldrig att fläkten gick igång förrän jag hörde ett hackande ljud när jag gick förbi bilen av en slump. Då hade fläkten dragit ur batteriet så totalt att fläkten inte orkade snurra runt. Allt detta hände på cirka 3 timmar.
Fläkten kan alltså starta 1 minut, 5, 10, 40, 80, 120 etc efter motorn är avstängd då den kan få fnatt när som helst. Ibland startar den dagen efter, ibland inte.
Detta märkte jag idag, jag har nog samma problem som dig. För efter jag stängde av bilen märkte jag att fläkte vart igång. lät den stå ett tag men den bara fortsatte. sen ryckte jag kablarna till batteriet. Efter 5min satte jag tillbaka dom och den snurar igen. Gjorde samma sak efter 30min och samma sak när jag kopplade på batteriet starta fläkten.
Hur fixar jag nu till detta?
Sitter i nedre delen av kylaren.
Fanns en tråd skapad av mig som handlade om just detta, ska leta rätt på den!
EDIT; Voilá!
forum/viewtopic.php?t=8962&postdays=0&p ... sc&start=0
MVH//Per
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Denna då?Hampus wrote:Kanske bara e jag men länken funkar inte för mig...
forum/viewtopic.php?t=8962&highlight=ky ... %E5r+g%E5r
Om ingen av dem fungerar så sök på "Kylarfläkt som bara går och går" och kryssa i alternativet "Sök efter alla termer" så borde du hitta tråden!
MVH//Per
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Länkarna fungerade inte...
Undrar om denna funkar till Hampus:
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... larfl%E4kt
Undrar om denna funkar till Hampus:
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... larfl%E4kt
Who is online
Users browsing this forum: No registered users