En till 924:a som går kass...
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Oj oj oj.... det är så man
Plockade loss spridarna och riggade upp dem i flaskor och det var när jag skulle lyfta luftvågen som jag märkte det...
KÖR INTE MED INSEXNYCKELN SITTANDE I CO-SKRUVEN!! Luftvågen rör sig lixom inte som den ska då märkte jag..... vilken miss!! Plockade loss insexnyckeln och fullföljde testet; lika mängd i alla spridare (inom specifikationen).
Naturligtvis gick generatorremmen av tidigare så jag åkte iväg en sväng (My Toyota is fantastic!) och köpte en ny rem, hälsade på en polare bla. Under tiden började det regna. Tillbaka hem då jag upptäckte att jag glömt sätta tillbaka tanklocket då jag hällt tillbaka den bensin jag fick i flaskorna....
Smiska på den nya remmen och tog en sväng, körde den varm. Och nog går den bättre än någonsin!! Ungefär som den ska gissar jag, hurra!
Så jag åkte omkring i pissregnet i ett industriområde och sladdade lite, sladdade mera, sladdade lite till och till sist sladdade jag.........inte in i en vägg men runt! I samband med sladden dog motorn och jag blev stående snett över vägen, och fanskapet går inte igång!!
Tugga, tugga, tugga...ingenting...
Ringer polaren som kommer med bogserlina. Den går inte igång vid bogsering så vi tar hem skrotet.
Nu står den utanför i pissregnet och skäms!
Först trodde jag att den gick tokfett, blev sur och ville därför inte starta men eftersom den inte startade vid bogsering så vete tusan om det är problemet.
Sen hade jag väldigt lite bensin i (lampan blinkade) och jag tror att det kan vara vatten i bensinen som e boven, hoppas jag! Hur mkt är det kvar i tanken när lampan börjar lysa?
Har inte felsökt mera pga vädret och den sena timmen, återkommer!
Mvh Gustav

Plockade loss spridarna och riggade upp dem i flaskor och det var när jag skulle lyfta luftvågen som jag märkte det...
KÖR INTE MED INSEXNYCKELN SITTANDE I CO-SKRUVEN!! Luftvågen rör sig lixom inte som den ska då märkte jag..... vilken miss!! Plockade loss insexnyckeln och fullföljde testet; lika mängd i alla spridare (inom specifikationen).
Naturligtvis gick generatorremmen av tidigare så jag åkte iväg en sväng (My Toyota is fantastic!) och köpte en ny rem, hälsade på en polare bla. Under tiden började det regna. Tillbaka hem då jag upptäckte att jag glömt sätta tillbaka tanklocket då jag hällt tillbaka den bensin jag fick i flaskorna....
Smiska på den nya remmen och tog en sväng, körde den varm. Och nog går den bättre än någonsin!! Ungefär som den ska gissar jag, hurra!
Så jag åkte omkring i pissregnet i ett industriområde och sladdade lite, sladdade mera, sladdade lite till och till sist sladdade jag.........inte in i en vägg men runt! I samband med sladden dog motorn och jag blev stående snett över vägen, och fanskapet går inte igång!!
Tugga, tugga, tugga...ingenting...
Ringer polaren som kommer med bogserlina. Den går inte igång vid bogsering så vi tar hem skrotet.
Nu står den utanför i pissregnet och skäms!
Först trodde jag att den gick tokfett, blev sur och ville därför inte starta men eftersom den inte startade vid bogsering så vete tusan om det är problemet.
Sen hade jag väldigt lite bensin i (lampan blinkade) och jag tror att det kan vara vatten i bensinen som e boven, hoppas jag! Hur mkt är det kvar i tanken när lampan börjar lysa?
Har inte felsökt mera pga vädret och den sena timmen, återkommer!
Mvh Gustav
-
- S-Poster
- Posts: 113
- Joined: 2004-03-30 00:45:13
- Contact:
- Lilljeqvist-83
- S-Poster
- Posts: 75
- Joined: 2004-03-29 19:05:03
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Härjedalen
- Contact:
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Racing wrote:Gustav.
Ta inte illa vid,men jag tackar för dagens garv;)
Vi gör alla kardinalfel från ggn till ggn..
Om den nu inte tänder alls hade jag kollat så att ingen kontakt hoppat till tändning samt att pumpen går vid tillslag.
Delad glädje är dubbel glädje!

Har konstaterat att pumpen inte går, inte heller om man bryggar relät. Ingen ström fram till pumpen så nåt gassigt elfel är det nog....Seeehr guuuuut!
Finns det nån annan säkring eller nåt som kan ha gått?
I vilket fall, hur tusan ska jag felsöka igentligen?....

Eggande värre när den bara går och dör när man väl fått igång den!
Tacksam för all hjälp!

/Gustav Hedelin
Ps. trevlig midsommar, själv drar jag ut till västkusten....i Toyotan!
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Efter en del trasslande under instrumentpanelen med voltmetere i högsta hugg upptäkte jag att det gått en säkring i den andra säkringsdosan. (den dosan finns inte med i Haynes) Hittade kopplingsschemat i kompletteringskapitlet och det var en sketen säkring....konstigt att man aldrig lär sig att kolla enkla saker innan man börjar leta efter andra felorsaker....
Startade gjorde den direkt, smutt!
Ska mäta upp Co-halten nästa vecka så får vi se hur den går med "rätt" blandning! Förhoppningsvis kan jag gå vidare från bränslesystemet till andra delar på bilen......och få den besiktigad!
/Gustav Hedelin
Startade gjorde den direkt, smutt!
Ska mäta upp Co-halten nästa vecka så får vi se hur den går med "rätt" blandning! Förhoppningsvis kan jag gå vidare från bränslesystemet till andra delar på bilen......och få den besiktigad!
/Gustav Hedelin
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Efter en del fixande med ena framlyktan fick jag den äntligen att lysa (lampan var hel men jag vet inte vad jag gjorde men nu funkar den iaf), dessutom fixade jag nummerplåtsbelysningen och lite annat pill.
Körde till Drive-inbesiktningen i Trollhättan (i pissregn naturligtvis men jag gav f-n i att sladda den här gången...) och satte mig i kön. Besiktningen skulle främst ske som ett diagnostiskt test och hur många anmärkningar skulle vi få, bettan och jag månne??
Medans jag väntade slet jag ut framstolen och spände handbromsen. Upptäkte till min förskräckelse att vindrutespolningen inte funkade...efter en stunds letande så hittade jag två lösa tåtar som jag satte ihop, och vips, motorn går men inget sprut...
Det visade sig att munstyckena var igensatta av rubbing...lätt fixat. Nu gick det alldeles utmärkt att spola (inte för att man behöver det i regnet!)
Torkarna funkar dessutom bara om man trycker spaken nedåt och om man håller den där. Dessutom torkar den bara ett svep åt gången.... alla andra lägen är döda!?? (Tips mottages med glädje!!!!)
Hupp, så var det dags och porten glider upp....tugga, tugga...
...brum, brum och in i hallen. CO-halten hamna på finfina 99999 på mätaren men jag hade naturligtvis med min insex så den justerades ner till godtjänt. Förutom en bra-att-veta-anmärkning på ett krängningshämmarfäste gick skrället igenom med....
BLANKT PAPPER!! Helt magiskt!!
Glad i hågen åkte jag hem, befinner mig nu i Halmstad och jobbar och lackar om min rd 350 (kan behövas eller??, bilder på "innan" finns här:
http://www.falbygdensstuteri.o.se/rd/Ga ... delin1.jpg
http://www.falbygdensstuteri.o.se/rd/Ga ... delin2.jpg
http://www.falbygdensstuteri.o.se/rd/Ga ... delin3.jpg Det var en liten parentes det.)
Det glappar i infästningen till krängningshämmaren på höger sida, på vänster sitter en mutter men på höger sitter bara en saxsprint!! Hur ser det ut på era bilar??
Ha det gött!
/Gustav
Körde till Drive-inbesiktningen i Trollhättan (i pissregn naturligtvis men jag gav f-n i att sladda den här gången...) och satte mig i kön. Besiktningen skulle främst ske som ett diagnostiskt test och hur många anmärkningar skulle vi få, bettan och jag månne??
Medans jag väntade slet jag ut framstolen och spände handbromsen. Upptäkte till min förskräckelse att vindrutespolningen inte funkade...efter en stunds letande så hittade jag två lösa tåtar som jag satte ihop, och vips, motorn går men inget sprut...

Torkarna funkar dessutom bara om man trycker spaken nedåt och om man håller den där. Dessutom torkar den bara ett svep åt gången.... alla andra lägen är döda!?? (Tips mottages med glädje!!!!)
Hupp, så var det dags och porten glider upp....tugga, tugga...
...brum, brum och in i hallen. CO-halten hamna på finfina 99999 på mätaren men jag hade naturligtvis med min insex så den justerades ner till godtjänt. Förutom en bra-att-veta-anmärkning på ett krängningshämmarfäste gick skrället igenom med....
BLANKT PAPPER!! Helt magiskt!!
Glad i hågen åkte jag hem, befinner mig nu i Halmstad och jobbar och lackar om min rd 350 (kan behövas eller??, bilder på "innan" finns här:
http://www.falbygdensstuteri.o.se/rd/Ga ... delin1.jpg
http://www.falbygdensstuteri.o.se/rd/Ga ... delin2.jpg
http://www.falbygdensstuteri.o.se/rd/Ga ... delin3.jpg Det var en liten parentes det.)
Det glappar i infästningen till krängningshämmaren på höger sida, på vänster sitter en mutter men på höger sitter bara en saxsprint!! Hur ser det ut på era bilar??
Ha det gött!
/Gustav
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Grattis! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Magnus K
- Turbo-Poster
- Posts: 660
- Joined: 2004-03-29 19:34:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Humn.. *host harkel*, Var på väg till götet för att besöka lite vännerMagnus K wrote:Grattis!
Då var det bara ninetofour's åk som trilskas lite då? Skoj att vi alla som haft problem är på G!Tänk så bra med detta forum! *tumme upp!*
/Mangan
från detta forum nere i götet. kom till lilla edet och sen var det samma
fel igen.
Dock är jag 99,9% säker på att det är skit i tanken. För bilen har nu
gått 15 tokbra mil sen jag bytte pump. Sen började denna OXÅ låta
och samma fel uppstod. Så det lär nog vara så.
Det blir till att tvätta/rensa ur tanken, och sen motera ett extra filer
före pumpen. Det sitter nån liten svart vinkelhistoria före som säkert
skall föreställa nåe filter, men ja. Nu åker skiten veck. Ny pump
behövs dock. Bah.
/x
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Du tror att det kan se ut så här i din tank?



»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Hähä... skön bild. Såg ju ut att vara rätt tank eller?
DOCK! Det var den lilla vinklade plastburken som var halvtät.
Läste i haynes och det är tydligen en ljuddämpare som ska
dämpa sugljudet från pumpen på nåe sätt. Meningslöst!
Skit i den.
Efter demonteringen gick bilen som en klocka.
/x
DOCK! Det var den lilla vinklade plastburken som var halvtät.
Läste i haynes och det är tydligen en ljuddämpare som ska
dämpa sugljudet från pumpen på nåe sätt. Meningslöst!
Skit i den.
Efter demonteringen gick bilen som en klocka.
/x
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Vad bra Turbo-Puh!
Då slapp du köpa ytterligare en pump då? Kanske har du två hela pumpar t.om nu...

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Gick du och köpte ytterligare en pump innan du hittade felet?Turbo-Puh wrote:Nej, jag har förmodligen slängt 2000 i soptunnan.
/x
Om du har någon pump som är hel så sätt ut annons på dem så kanske du får tillbaka en del av pengarna...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]