Jag har kört asfalt rally under flera år i DK och altid användt ATE Blue Racing. Har haft eld (brand grundad metal mot metal vid bortslitit beläg) på bromsarne men aldrig kokande vätska.
Jag är definitivt med på gruppköp om bare det kan gå lite snabt.
MVH
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
jannis wrote:jag skickar inte gärna bromsvätskan , men jag åker på de flästa bankörningarna så jag kan ha med mig de dit . (för er som e intresserade )
Hmm då blev det ju värre...skulle behöva innan nästa helg.
PM;a mig ni som vill ha Motul & hur mycket ni vill ha. Jag beställer på tisdag.
patand wrote:Samma problem här... tycker frakten från quattro är för dyr... funderar på om man kan hämta direkt hos dem istället men har inte kollat upp den möjligheten.
Priset på RBF600 som de har är ju bra annars.
EDIT: Förtydligande, jag kan alltså tänka mig att vara med på en beställning, men bor ju inte nästgårds till Katrineholm iof...
Patric, du har ju inte så långt från Södertälje. Mc hörnan tar 105 kr 1/2 litern för Motul RBF 600.
Vi har ju några Mc handlare. Kan kolla upp det. En enda av biltillbehörs firmorna hade AP Racing nånting 600. Skulle tåla dryga 300 grader torr. Men de tog 275 kr halvlitern.
Fredrik C wrote:Jag kan tänka mig att köpa ATE av Jannis.
Har fler här k-holm som är sugna så jag är nog uppe i 6liter.
Vist klarar sig en flaska om den är obruten (Kanske även bruten?)? Tänktet köpa 2liter för egen del.
Det brukar sitta aluminiumfolie under skruvkorken på RBF600, den brukar jag inte dra loss utan bara sticka ett litet hål. Sen så är jag så förbannat snål så jag brukar pressa ut så mycket luft ur flaskan som möjligt, lägga lite plast eller tejpa för hålet och spara vätskan till nästa gång (jag brukar blöda bromsoken på nån cl efter varje banmöte/tävling så det står aldrig nån längre tid).
Så med viss reservation så påstår jag att du kan spara bruten förpackning en stund utan problem.