Lufta bränslesystem på Porsche 924 Turbo.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#16 Post by emm »

Sjöberg wrote:Nä, man får inte kvitto alla gånger.
Ahhahaha! 1 - 0 till sjöberg...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

andgus
Turbo-Poster
Posts: 441
Joined: 2004-05-01 09:55:24
Bilmodell: 944-83
Årsmodell: 1983
Location: Vänersborg
Contact:

#17 Post by andgus »

No se....??? :wink:
/Andgus
Mercedes E 200 CDI Touring -13
Lexus GS 300 -06
Lexus IS 200 -99...överlåten...och såld!
röd 944 -83 ...nyförvärv
silver MB 300 SL-90
vit Celica Supra Mk2 -85-såld!
svart Golf Cab-85 - såld!
silver 220 CDI T -99....insomnad!
vit TVR Tasmin 350i-84 såld!

User avatar
Sjöberg
S-Poster
Posts: 88
Joined: 2004-04-08 10:24:44
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kungsbacka
Contact:

#18 Post by Sjöberg »

Men alltså, exakt vad gjorde du innan bilen började dö?
Vad händer, börjar den gå taskigt innan, sker det direkt när den blir varm, går den igång när den är kall igen eller hur artar sig felet? Bilen dog för mig en enda gång, och då hade bränslepumpsrelät gett upp. Detta kan ske när lödningarna spruckit. Har du haft isär det och kollat? Du fick ju med det gamla, doppa en spetsig lödpenna i de dåliga lödanslutningarna och se om det hjälper. Vad händer när bilen dött, kommer gnista? kommer bensin? Tänder den inte ens till? Detta borde vilken bilverkstad som helst kunna felsöka tämligen enkelt iofs, har bara så svårt att fatta vad som strular.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#19 Post by patand »

Bränslepumpsrelät kanske inte sitter dittryckt ordentligt. Det problemet hade vi på porschecabben när vi köpt den. Kunde gå jättebra en lång stund sen helt plötsligt dog den när man körde över något gupp eller kullersten t.ex. Visade sig att förra ägaren inte hade lyckats trycka dit relät ordenligt när han bytte det strax innan vi köpte bilen. Värt att kolla upp iaf...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#20 Post by headline »

Man kan ju "spola" systemet genom att plocka ut alla spridare ur toppen (fortfarande monterade på ledningarna), tvångsköra bränslepumpen och trycka ner luftvågen max. Då kommer det sputa massor av bensin så spridarna får du ha i petflaskor. På detta sätt får du en omsättning i systemet som är svår att få när bilen rullar. Iofs tror jag inte detta löser ditt problem!

Du kan väl lista ALLA pryttlar du ens varit i närheten av, bytt, skruvat loss, justerat osv sen du köpte bilen och sen den började gå konstigt så kan man ju utgå ifrån det. Mycket möjligt att du råkat pilla på något utan att du knappt ens vet om det!

Det är vad jag tror med den information som finns tillgänglig.

//Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users