Sök lite på forumet så hittar du nog det.
Aha tack för tipset, skall söka runt!Mats Jacobsson wrote:Har för mig att det finns en från Volvo som passar![]()
Det är vevaxellägesgivaren. Finns i tråden här på teknikdelen som heter Bilar som passar från andra bilar.Mats Jacobsson wrote:Har för mig att det finns en från Volvo som passar![]()
makkanftw wrote:Mats Jacobsson wrote: Bilar som passar från andra bilar.
Sitter bara på 16V motorerna, på baksidan av kamdrevshuset om jagbergodalvana wrote:Kan kolla om jag har nån liggandes...
Aha.. jaja, jag hade ingen ändåErol wrote:Sitter bara på 16V motorerna, på baksidan av kamdrevshuset om jagbergodalvana wrote:Kan kolla om jag har nån liggandes...
inte missminner mig.
/ Erol
Det är skillnad på svänghjulsgivare och kamaxelgivare...Mats Jacobsson wrote:Ett bra tips vid köp av impulsgivare/vevaxelgivare. Jag tyckte det var för dyrt med original Porsche 94460611500 så jag började söka på Bosch-nummret 0 261 210 003. Det visar sig att inte bara Porsche använde denna givare utan även bla Volvo 740 turbo 85-88. Det är B 230 ET motorn, 180 hp. Med denna nya kunskap beställde jag Volvo pirat-del från Mekonomen för ca 350kr och monterade i bilen. Visuellt skiljer den sig med att den inte är plåt-klädd utan bara utav plast. Det brydde sig inte bilen om, nu efter 2,5 år fungerar det fortfarande lika bra. Nu kan jag inte kolla vad mekonomen tar för givaren idag deras dåliga hemsida fungerar inte i linux men det är nog fortfarande hyfsat billigt.
Länk
forum/viewtopic.php?f=9&t=23085&p=22906 ... vo#p229065" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: 492:- i dag på mekonomen
Erol wrote:Det är skillnad på svänghjulsgivare och kamaxelgivare...Mats Jacobsson wrote:Ett bra tips vid köp av impulsgivare/vevaxelgivare. Jag tyckte det var för dyrt med original Porsche 94460611500 så jag började söka på Bosch-nummret 0 261 210 003. Det visar sig att inte bara Porsche använde denna givare utan även bla Volvo 740 turbo 85-88. Det är B 230 ET motorn, 180 hp. Med denna nya kunskap beställde jag Volvo pirat-del från Mekonomen för ca 350kr och monterade i bilen. Visuellt skiljer den sig med att den inte är plåt-klädd utan bara utav plast. Det brydde sig inte bilen om, nu efter 2,5 år fungerar det fortfarande lika bra. Nu kan jag inte kolla vad mekonomen tar för givaren idag deras dåliga hemsida fungerar inte i linux men det är nog fortfarande hyfsat billigt.
Länk
forum/viewtopic.php?f=9&t=23085&p=22906 ... vo#p229065" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: 492:- i dag på mekonomen
Svänghjulsgivaren är likadan på Volvo, men inte kamaxelgivaren.
Mvh Erol
Mats Jacobsson wrote:Det är skillnad på svänghjulsgivare och kamaxelgivare...
Svänghjulsgivaren är likadan på Volvo, men inte kamaxelgivaren.
Mvh Erol
Tack för tipset, beställde för några dar sedan(så länge kunde jag hålla mig) från ett av de ställerna du länkade till, dryga 1100:- hamnade allt som allt på, en slant billigare än utzon. Får nu bara hoppas jag lyckas få allt på plats också när det är dags för skruvandetErol wrote:Finns att köpa i staterna, från ca 800:- Men sen får man räkna med frakt,
moms och tull, så räkna med ca. 1200:- innan den är hemma.
Users browsing this forum: No registered users