Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
944_Driver
Addict
Posts: 2296 Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:
#16
Post
by 944_Driver » 2011-03-09 22:25:29
Nahpets wrote:
Hej Magnus!
Du är mer aktiv nu än tidigare! Har du börjat snegla lite på bilarna igen??
Mvh
Stephan
Nja, inga bilköp planerade... jag har lite annat som jag borde lägga fritiden på i sommar.
Den låga aktiviteten beror nog främst på en privat datakrasch kombinerat med ett icke privat motorbyte i en viss gul produkt du känner till
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Nahpets
Addict
Posts: 1774 Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:
#17
Post
by Nahpets » 2011-03-10 07:08:51
944_Driver wrote: Nahpets wrote:
Hej Magnus!
Du är mer aktiv nu än tidigare! Har du börjat snegla lite på bilarna igen??
Mvh
Stephan
Nja, inga bilköp planerade... jag har lite annat som jag borde lägga fritiden på i sommar.
Den låga aktiviteten beror nog främst på en privat datakrasch kombinerat med ett icke privat motorbyte i en viss gul produkt du känner till
//Magnus
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412 Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:
#18
Post
by posse944 » 2011-05-10 14:24:25
Problemet är löst nu, eller iaf tillfälligt.
Tänkte bara dela med mig av hur jag gjorde. Enligt tidigare inlägg hade jag ett CO på 7.5 vilket är högt.
Det första jag gjorde var att sätta i originalchippet, det gav ett CO på 5.1 vilket fortfarande är mer än gränsen på 3.5.
Det enda jag gjorde innan besiktningen var att tanka i cirka 30-40% etanol vilket gav otroliga 1.3 o CO värde!
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Cédric
Addict
Posts: 4717 Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:
#19
Post
by Cédric » 2011-05-10 14:32:12
Fast något känns ändå fel, har legat väldigt lågt med mina 924or, senast låg jag på 0.4 eller 0.7. Med både lambda och kat borde mätresultate ligga kring 0. Vilket det gjorde på min renaul 5 -88 som hade kat och samma avgaskrav som din bil.
Mattias 924
Addict
Posts: 1317 Joined: 2008-11-30 22:18:58
Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
Årsmodell: Vet ej
Location: Örebro
Contact:
#20
Post
by Mattias 924 » 2011-05-10 14:36:45
Felet finns kvar. Symtomen är lindrad.
"patand" skrev:
Om inget strular...
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412 Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:
#21
Post
by posse944 » 2011-05-10 15:10:50
Ja det vet jag, därav skrev jag tillfälligt
Mest förvånad över att tanka etanol kunde göra så mycke.
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Nahpets
Addict
Posts: 1774 Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:
#22
Post
by Nahpets » 2011-05-10 16:22:15
posse944 wrote: Ja det vet jag, därav skrev jag tillfälligt
Mest förvånad över att tanka etanol kunde göra så mycke.
Bra grejer det där.
Låg två år i rad på 3,5.
Lite sprit och den var nere på 0,1.
2 delar bensin och 1 del E85.
posse944
Turbo-Poster
Posts: 412 Joined: 2008-12-04 10:38:39
Telefon: 0763283552
Bilmodell: 944 2.5L
Årsmodell: 1988
Location: Norrköping/Göteborg
Contact:
#23
Post
by posse944 » 2011-05-10 18:05:55
Hehe, ja det fungerade bättre än jag trodde
Måste bero på att den går snålare med etanol plus att Etanol ger av sig mindre CO i sig.
Porsche är en livstil...
Nuvarande bil:
Porsche 944 -88 2.5L Azuritblå
Tidigare bilar:
VW bubbla 1969 :-)
Biltråd --> [url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19543&highlight=[/url]
Users browsing this forum: Bing [Bot]