17 tums däck för isåkning
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
Nej, inte om du pumpar innan du ska åka. Det kommer inte hålla tätt länge, men det klarar sig nog en stund. Dock kan du behöva smala fälgar för att få däckets gavlar att täta mot fälgen, jag fick problem med detta när jag gjorde däck till hojen, dom däcken är iof lite annan form på, men bak var jag tvungen att ha slang för att få luft i däcket. Framdäcket behövde jag inte slang i, det släppte ut ca:0,4bar/dygn. Jag limmade dock inte skruvarna, utan körde bara försänkta M6 skruv med M6-karossbricka på utsidan samt M10-Karossbricka på insidan och drog åt ganska hårt med mutter som låstes med Locktight.
Slang är för övrigt billigt. Tror jag betalade 75kr st när jag köpte till Rallydäcken förra vintern.
Slang är för övrigt billigt. Tror jag betalade 75kr st när jag köpte till Rallydäcken förra vintern.

- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
jonaslarsson wrote:då gjorde man ett nyttförsök med dom nya dubben idag men det funkade inte dubben flög ut och då blev det punkamen det va ett jäkla grepp så länge det funkade
får nog bli och byta bromsar till nästa vinter så man får på 16 tummare med riktiga rally däck
Sattsa på bestgrip-dubbar, de brukar sitta kvar även vid hård körning
både på is och asfalt!
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users