17 tums däck för isåkning

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#16 Post by Patrik Börjesson »

Kör med slang.

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

#17 Post by makkanftw »

Jag funderar själv på något till vår budget is-räser. M6 bultar med brickor på båda sidor och PL400 på insidan där vi drar genom bulten. Kommer det ens behövas slang då?

Ursäkta tråd-kapningen!

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#18 Post by Patrik Börjesson »

Nej, inte om du pumpar innan du ska åka. Det kommer inte hålla tätt länge, men det klarar sig nog en stund. Dock kan du behöva smala fälgar för att få däckets gavlar att täta mot fälgen, jag fick problem med detta när jag gjorde däck till hojen, dom däcken är iof lite annan form på, men bak var jag tvungen att ha slang för att få luft i däcket. Framdäcket behövde jag inte slang i, det släppte ut ca:0,4bar/dygn. Jag limmade dock inte skruvarna, utan körde bara försänkta M6 skruv med M6-karossbricka på utsidan samt M10-Karossbricka på insidan och drog åt ganska hårt med mutter som låstes med Locktight.

Slang är för övrigt billigt. Tror jag betalade 75kr st när jag köpte till Rallydäcken förra vintern. :lol:

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#19 Post by Erol »

jonaslarsson wrote:då gjorde man ett nyttförsök med dom nya dubben idag men det funkade inte dubben flög ut och då blev det punka :( men det va ett jäkla grepp så länge det funkade :) får nog bli och byta bromsar till nästa vinter så man får på 16 tummare med riktiga rally däck

Sattsa på bestgrip-dubbar, de brukar sitta kvar även vid hård körning
både på is och asfalt!


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#20 Post by jonaslarsson »

känns som mina nya sommardäck jag dubbade va aldeles för mjuka där satt inte skruven alls bra. va däremot bättre i mina 3 år gammla runflat däck hårda och bra dom däcken bular ju inte ens utan luft :P
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users