Kort styrväxel
- Teamchefen
- S-Poster
- Posts: 97
- Joined: 2008-08-20 09:05:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sydvästra Skåne
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2005-09-11 19:49:46
- Contact:
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: opel
Missat detta/bump931Melander wrote:Pär hadde nån kort Opelstyrväxel på sin 931, men vilken det var vet jag inte.
Kan tänka mig ex. kadett rally eller manta kanske?
Fredde
Vilken Pär?
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: opel
Högst troligt Pär Hylander som avses.Henka_E wrote:Vilken Pär?

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Kort styrväxel
Trådlyft - så trevligt...
Har nu ringt och pratat med en tjomme som sager sig ha grejer som passar I ett 944 rack...eller var det 924? Oklart, men svar kommer inom kort. Så - jag ska testa.
Kruxet är att det blir 2.5varv lock to lock - och jag vet inte om jag tycker att det blir för mycket. Jag har ju ett icke-servo 944 rack nu och det har väl 4 varv...eller är det 3.5? Styrningen är löjligt lätt och jag tycker det känns lite fel. OM det är 3.5 så blir 2.5 lagom tanker jag. Jag vill inte ha servo. Jag vill inte.
Så vad tror den samlade trusten, blir 2.5 varv för mycket (eller för lite hur man då ser det)???
Återkommer med mer info.
Har nu ringt och pratat med en tjomme som sager sig ha grejer som passar I ett 944 rack...eller var det 924? Oklart, men svar kommer inom kort. Så - jag ska testa.
Kruxet är att det blir 2.5varv lock to lock - och jag vet inte om jag tycker att det blir för mycket. Jag har ju ett icke-servo 944 rack nu och det har väl 4 varv...eller är det 3.5? Styrningen är löjligt lätt och jag tycker det känns lite fel. OM det är 3.5 så blir 2.5 lagom tanker jag. Jag vill inte ha servo. Jag vill inte.
Så vad tror den samlade trusten, blir 2.5 varv för mycket (eller för lite hur man då ser det)???
Återkommer med mer info.
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: Kort styrväxel
Jag har för mig sellholm racken som många kör på i cuppen har liknande utväxling. Dock verkar det som man kör i kombo med servo.
Jag vill också ha snabb styrväxel men jag överlåter andra att bekräfta körbarheten utan servo med den utväxlingen.
Jag vill också ha snabb styrväxel men jag överlåter andra att bekräfta körbarheten utan servo med den utväxlingen.
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- JonasD
- Turbo-Poster
- Posts: 486
- Joined: 2017-01-01 22:16:46
- Telefon: 0704535053
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Location: Tyresö
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 269
- Joined: 2013-04-02 09:48:39
- Telefon: 0703084060
- Bilmodell: porsche 944 turbo/S2
- Årsmodell: 1986
- Location: Söråker
- Contact:
Re: Kort styrväxel
Intressant, Henka!
Håll oss uppdaterade! jag är också intresserad av en kortare styrväxel. Har en original turbo-servostyrning med 3,25 lock to lock. 2,5 borde ge cirka 30% snabbare styrning. Vore kanon i slalomtävlingarna
/Claes
Jag har dessutom ett litet glapp i styrningen vilket förhoppningsvis blir mindre.
Håll oss uppdaterade! jag är också intresserad av en kortare styrväxel. Har en original turbo-servostyrning med 3,25 lock to lock. 2,5 borde ge cirka 30% snabbare styrning. Vore kanon i slalomtävlingarna

/Claes
Jag har dessutom ett litet glapp i styrningen vilket förhoppningsvis blir mindre.
Trackday bil: Porsche 944 -1986
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]