Inte helt utan problem, men när jag hade lossat allt på andra sidan åxå så kunde jag tvinga svärdet förbi bärarmen genom att trycka upp den med en domkraft. Var tvungen att lossa bärarmens fäste i torsionsröret åxå för att kunna få den något bakåt.
Sen var det bara att dra ut den.
Skam den som ger sig!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Innan jag tog ut ut staven ur yttre hållaren så märkte jag upp stavens position på ett ytterst primitivt sätt. Skall nog funka
Sen kom jag till det som alla skrämt upp mig mest för, att få bort de befintliga gummibussningarne. Men det var inga problem alls! Jag tryckte in en skruvmejsel utmed röret och juckade runt bara. Fortsatte så hela varvet runt. På mindra än en halvtimme hade jag båda borta
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Sen var jag såklart tvungen att provmontera dom nya bussningarna... och fundera på vilken som skall skall sitta på vilken sida.
Efter att ha jämfört med hur det såg ut med orginal så gissar jag att den bredare av dem skall sitta ytterst i alu-stycket och den smalare inne i tuben.
Dom nya bussningarna sitter som en fläskläpp!
/Sebbe
968 CS M030 - M220
Såååå, nu har jag nästan kommit i mål. Satte tillbaka svärdet och staven idag. Fick tillbaka det rätt på första försöket. Hade märkt upp staven bra, så det kom på rätt plats direkt.
Det jobbiga var att sen aluminiumstycket på plats. Ett jäkla lirkande och mycket våld, armar och ben krävdes.
968 CS M030 - M220
Men men... som alltid när man har tycker att man har flyt så kommer Murphy och knäpper en på näsan.
När jag hade fått det mesta på plats upptäcker jag att hela paketet sitter lite för långt bak!!!! Trodde att det bara skulla vara att pressa fram och upp det på plats, men ICKE!!!
Sitter som berget på den plats ni ser på bilderna. Som om allt sitter mellan 0,5 och 1cm för långt bak. Försökte med allt att tvinga det i läge, men det är stumt!
Blir att lossa allt igen se om den går att rubba då. Fattar INTE att den sitter så. Och klockan var 21 ikväll när jag upptäckte det och blodsockret på absolut noll! Släckte och åkte hem och hoppas på att nåt skall ploppa upp i huvet under natten.
Om nån har en idé så kom hjärna med förslag.
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220