Snabbare styrväxel
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Snabbare styrväxel
Får ratta ganska mycket när det svänger, har någon tips på en snabbare styrväxel utan servo som kan tänkas passa på min 924S ( samma som tidiga 944 skulle jag tro ).
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- toyrace
- Turbo-Poster
- Posts: 434
- Joined: 2012-06-17 19:37:09
- Telefon: 0708405537
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Skene
- Contact:
Re: Snabbare styrväxel
Ja, armstyrkan har du ju så kanske en sånhäringa:
http://www.colemanracing.com/Steering-Q ... P4753.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Stig
http://www.colemanracing.com/Steering-Q ... P4753.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

944 85b
944S2 Racebil Såld
944S2 Racebil Såld
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2007-04-17 19:30:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Snabbare styrväxel
toyrace wrote:Ja, armstyrkan har du ju så kanske en sånhäringa:
http://www.colemanracing.com/Steering-Q ... P4753.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Stig
Vi hade sån på en långloppsracebil utan servo, funkade prima när man körde bana. Längsta passet jag körde var iaf över en timme i sträck.
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Snabbare styrväxel
Jag har också grävt i det här endel. Till 924 så ska man, tydligen, kunna använda opel Ascona B delar. Möjligt att man åker på att byta styrstag, men kuggstång och drev ska tydligen passa. En herre som jag tror heter Gordon Eidhall säljes billiga korta växlar (eller delar till) och han hävdade att han sålt Ascona grejer till nån/ett par 924. Jag VET inte om det är så, men min plan är att nån gång ta reda på det. Satsen kostar 2250kr om jag minns rätt. Jag vill ju ha det i en 944 växel och det var dock tveksamt - men det beror ju helt på VAD runt om man måste ändra - styrstag, styraxel... vad mer kan det vara? Värt att kolla upp, OM det funkar är det typ tusen gånger lämpligare än en sån där coleman grunka ANSER JAG PERSONLIGEN.
EDIT: Hittade mailet, Ascona B ska tydligen passa... Iaf i huset. gordoneidhall@telia.com Maila och fråga!
EDIT: Hittade mailet, Ascona B ska tydligen passa... Iaf i huset. gordoneidhall@telia.com Maila och fråga!
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Snabbare styrväxel
Jag måste ha en icke original styrväxel på min 931:a...
Min är mycket långsammare än original och går inte lika många varv. Vändradien är bedrövlig.
Så det finns bevisligen alternativ som passar. Men frågan är ju om det även finns åt andra hållet, så att säga...
Bobo
Min är mycket långsammare än original och går inte lika många varv. Vändradien är bedrövlig.

Så det finns bevisligen alternativ som passar. Men frågan är ju om det även finns åt andra hållet, så att säga...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Snabbare styrväxel
Jag har lite planer, vi ska kanske göra en gemensam ansträngning!Henka_E wrote:Jag har också grävt i det här endel...
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]