Tjena !
Har en 951 S -88, Jag undrar hur mycket ladd trycket ska gå upp till,
när man drar på ordentligt så går mätaren upp till max = 2 bar.
Finns det någon risk att man blåser topplocks packningen kanske?
Angående Laddtrycket turbo S
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2005-05-17 22:40:18
- Contact:
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
2 bar på mätaren är 1 bar övertryck. Bilen laddar med andra ord 1 bar. Vilket egenltligen är runt 0.8 bar om du inte mixtrat med nått.
Är topppackningen intakt och fin så kan man säkert ladda 1.5 bar, men då bör man tänka på andra vitala delar i motorn än just topppackningen.
Är topppackningen intakt och fin så kan man säkert ladda 1.5 bar, men då bör man tänka på andra vitala delar i motorn än just topppackningen.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Originalmätaren är inte speciellt pålitlig och ska inte användas när man justerar turbotrycket.
Har du original chip? Isåfall kan du inte ladda 1 bar (2 bar på mätaren) i verkligt laddtryck innan styrsytemet säger ifrån.
Har du original chip? Isåfall kan du inte ladda 1 bar (2 bar på mätaren) i verkligt laddtryck innan styrsytemet säger ifrån.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Kör du med originalchip ska du inte höja laddtrycket!!
Hör av dig till mig så kan du få ett bra pris på ett Revline-chip för din bil. Med våra chip och en 3-bars bränsletrycksregulator kan man ladda 1,2 bar med rätt bränslevärden. Det ger inte bara ca 70 hk till utan även bättre respons!
Plus att du kan sova gott om natten
Hör av dig till mig så kan du få ett bra pris på ett Revline-chip för din bil. Med våra chip och en 3-bars bränsletrycksregulator kan man ladda 1,2 bar med rätt bränslevärden. Det ger inte bara ca 70 hk till utan även bättre respons!

Plus att du kan sova gott om natten

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sydbom
- Turbo-Poster
- Posts: 646
- Joined: 2004-04-07 14:51:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm, Österskär
- Contact:
o vad kostar det då?gurra wrote:Kör du med originalchip ska du inte höja laddtrycket!!
Hör av dig till mig så kan du få ett bra pris på ett Revline-chip för din bil. Med våra chip och en 3-bars bränsletrycksregulator kan man ladda 1,2 bar med rätt bränslevärden. Det ger inte bara ca 70 hk till utan även bättre respons!
Plus att du kan sova gott om natten

Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
2895kr och då är en 3-barsregulator inkluderad! 

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users