Som sagt, de hydrauliska lyftarna går inte att justera.
Som Jinarp säger kör oljan varm, dvs. inte bara så att vattentempen går upp i arbetstemp, det tar i regel 10-15 min körning och kanske längre på tomgång innan oljan är uppe i arbetstemp.
Vad har du för viskositet på oljan som är i motorn nu?
knackar efter toppackningsbyte *löst*
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2008-04-08 18:16:17
- Bilmodell: 944 n/a
- Årsmodell: 1986
- Location: växjö
- Contact:
Re: knackar efter toppackningsbyte
har visst glömt berätta att de löste sej : )
oljetycket var ju okej tidigare men när jag väl skulle varmköra igen var trycket inte okej.
jag hade inte dragit åt "vevaxelbulten?" med moment. nybörjar misstag ; )
Tack för all hjälp.
oljetycket var ju okej tidigare men när jag väl skulle varmköra igen var trycket inte okej.
jag hade inte dragit åt "vevaxelbulten?" med moment. nybörjar misstag ; )
Tack för all hjälp.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users