Hejsan...
Skall bränslepumpen gå när man slår på tändningen?
Har en bastard 82a med S2 motor.
Strulade först att generatorn inte laddade så strömmen tog slut i batteriet..
Jag laddade det lite och vickade på relä, säkringar mm under tiden.
Sedan rullade jag igång bilen och den gick bara i några sekunder innan den dog av bränslebrist tror jag.
Fixade hem bilen och laddade ordentligt.
Men hör ingen pump när jag slår på tändningen som jag hör på min golf, men tyckte det lät som en pump gick när jag drog på starten...
Det var för sent så jag orkade inte bygla DME relät.
Men om det inte funkar med nytt eller byglat relä...
Då är det bra att veta hur många pumpar det finns..
Nybörjare på Porsche...
1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
-
- S2-Poster
- Posts: 300
- Joined: 2013-06-03 12:41:03
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1982
- Location: Alingsås
- Contact:
1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
En pump!
Som du säger, börja med DME-relät.
Som du säger, börja med DME-relät.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S2-Poster
- Posts: 300
- Joined: 2013-06-03 12:41:03
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1982
- Location: Alingsås
- Contact:
Re: 1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
Funkade inte trots byte av relä
Får mäta vid pumpen och se, men det kommer nog ingen ström dit.
Den skall gå när man vrider till tändning??

Får mäta vid pumpen och se, men det kommer nog ingen ström dit.
Den skall gå när man vrider till tändning??
Alingsåsare.
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
Familjefraktare: VW CrossTouran 2011
Pendlarkälke: Volvo S60 B5 2022
FD Bansmiskare: VW Golf Gti 2,0 16v 1988
Banbilen: Porsche 944 3,0 16v 1982
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
Den går först när du crankar, inte vid tändning till.
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
Säker? På de senare, från 85B, så går pumpen några sekunder för att bygga tryck i fuelrail i tändningsläge 2.Henka_E wrote:Den går först när du crankar, inte vid tändning till.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
Har då för mig att min inte gick förrän vid crank och det är/var ju en 86:a - jag har säkert fel, det går då iaf inte att testa på min bil längre...
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 1st eller 2st Bränslepumpar på 944?
Är hyfsat säker på att pumpen började gå först på "crank" på S2:an...Henka_E wrote:Har då för mig att min inte gick förrän vid crank och det är/var ju en 86:a - jag har säkert fel, det går då iaf inte att testa på min bil längre...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
Who is online
Users browsing this forum: No registered users