andypandy wrote:Vad kallar man det rödmarkerade som leder soppan från bränslehuvud ut till spridare? Det var i alla fall ett av dessa bränslerör/ledningar till styrtrycksventilen (är det den man kallar för WURREN?) som var täppt.
Jag kallar det för bränsleledningar eller bränslerör.
Fuelrail anser jag är när man som på modernare bilar har en gemensam rörformad "bränslekammare" för som sträcker sig över alla spridare och förser de med bränsle. Jag kan iof ha fel då jag inte undersökt ordalydelsen närmare.
andypandy wrote:Vad kallar man det rödmarkerade som leder soppan från bränslehuvud ut till spridare? Det var i alla fall ett av dessa bränslerör/ledningar till styrtrycksventilen (är det den man kallar för WURREN?) som var täppt.
Jag kallar det för bränsleledningar eller bränslerör.
Fuelrail anser jag är när man som på modernare bilar har en gemensam rörformad "bränslekammare" för som sträcker sig över alla spridare och förser de med bränsle. Jag kan iof ha fel då jag inte undersökt ordalydelsen närmare.
Jag har ingen direkt aning men jag köper bränsleledning alt rör...låter enkelt o begripligt
Nu verkar mina bekymmer med gaspådrag vara ur världen
Det som är bytt är:
Tändkablar
Tändstift
Rotor
Fördelarlock
Bränslefilter
Soppan
Styrtrycksventilen
En spridare
Samt tagit bort gammal beläggning, med tryckluft, i bränsleledningarna från bränslehuvudet till styrtrycksventilen.
Nu är hon riktigt varvvillig och går riktigt fint tycker jag, mycket nöjd
Men nu har nytt bekymmer uppstått, gissar det är "ånglås". Hon vill inte starta när hon är varm utan jag får köra på startmotorn ett bra tag innan hon vill igång. Får kolla mer kring detta, återkommer!