Undrar om nån kan ge mej info om hur tändkurvan ligger original på en 944turbo?
Samt gärna om någon som har ett ett eftermarknadssprut skulle kunna ange hur sin tändkurva ligger...
Har själv 944turbo med prospark, och har problem med alldeles för varma avgaser... så en grundtändkurva (atmosfärstryck) från någon med lite koll så man har något att utgå ifrån vore väldigt nice!
Tändkurva 944 turbo
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
Tändkurva 944 turbo
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Tändkurva 944 turbo
Gör ett försök på att kandidera på utmärkelsen "Decenniets trådlyft"
Jag söker alltså originalvärdena på tändtabellen till en 944 turbo, all info är av intresse, misstänker att Bengt, Gurra, Fekzen eller Thomas borde kunna sitta inne på dessa värden...
Helst skulle jag vilja få tag på en komplett tabell, men några exempelvärden går också bra, dvs. gradantal vid vissa varvtal/laddtryck.
Mvh Jon

Jag söker alltså originalvärdena på tändtabellen till en 944 turbo, all info är av intresse, misstänker att Bengt, Gurra, Fekzen eller Thomas borde kunna sitta inne på dessa värden...
Helst skulle jag vilja få tag på en komplett tabell, men några exempelvärden går också bra, dvs. gradantal vid vissa varvtal/laddtryck.
Mvh Jon
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 193
- Joined: 2013-11-05 11:25:57
- Telefon: 46735749070
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Tändkurva 944 turbo
Och om någon sitter på dessa uppgifter är jag intresserad av tänd-tabellen för S2 motorn 

- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Tändkurva 944 turbo
Här har du en tråd med lite tips i
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... etard.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Och här har du i alla fall vad original tändkurva borde vara vid full gas
http://forums.rennlist.com/rennforums/6 ... st187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... etard.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Och här har du i alla fall vad original tändkurva borde vara vid full gas
http://forums.rennlist.com/rennforums/6 ... st187.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
Re: Tändkurva 944 turbo
Jag hittade denna tabellen som ska vara 944 turbo orginaltändmapp.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]