Planat topplock

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
fre
S-Poster
Posts: 51
Joined: 2009-09-02 20:44:38
Contact:

Planat topplock

#1 Post by fre »

Hejsan,

Jag har ett topplock som troligtvis blivit planat 2 ggr, behöver man den tjockare topplockspackningen då som är 1.4 mm. Dvs. finns det risk att ventilerna tar i kolven? Jag har kollat att toppen är inom dom gränser som Workshop Manualen har för planat topplock, då naturligvis med 1.4 mm packning.

MVH,

/Frank

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3574
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

Re: Planat topplock

#2 Post by Bathory »

Till att börja med, vilken motor pratar vi om? :roll:

Mvh
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

fre
S-Poster
Posts: 51
Joined: 2009-09-02 20:44:38
Contact:

Re: Planat topplock

#3 Post by fre »

944 1985.5 NA.

/Frank

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Planat topplock

#4 Post by Erol »

Nej, du behöver inte tjockare packning!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]