Den har alltid ryckt lite när den varit kall men så plötsligt en dag dog den helt plötsligt i 90km/h och det har fortsatt sedan.
Den kan dö 2-15gånger rakt av tills den blir varm. När den är varm så går den hur bra som helst körde 25mil efter 10 stopp och detta har upprepats sedan.
När bilen dör går den igång efter någon minuts vila helst med gasen nedtryckt. Några förslag, finns det kallstarts ventil på dessa?
Tack på förhand
Fel på min 944 turbo
-
- NA-Poster
- Posts: 24
- Joined: 2013-02-07 22:30:10
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 24
- Joined: 2013-02-07 22:30:10
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Fel på min 944 turbo
Om det är värmerelaterat skulle jag börja med att kolla tempmätaren till sprutet som sitter i blocket.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 24
- Joined: 2013-02-07 22:30:10
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Contact:
Re: Fel på min 944 turbo
Ok tackar så hjärtligt för ett svar. Då ska jag byta ut den var exakt sitter den. Är det Utzon som gäller när man beställer sånna delar
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: Fel på min 944 turbo
Sitter i framkant på motorn, ungefär under tändstiftet till ettans cylinder. Du måste kanske ta bort tryckröret till intercoolern för att komma åt.Aero tk wrote:Ok tackar så hjärtligt för ett svar. Då ska jag byta ut den var exakt sitter den. Är det Utzon som gäller när man beställer sånna delar
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]