I går natt var det dags att starta min nyligen ihopsatta motor (nyplanad topp). Den hade först lite svårt att tända till en början (bilen har stått sedan december förra året). Sedan sparkade den igång men dog ganska snabbt, det skramlade lite men jag tror det var ventillyftarna som hade dåligt med olja. Provade ett par gånger till och den startar, man kan varva den lite (vill inte utmana ödet) och den låter som den brukar på alla cylindrar. Däremot finns det absolut ingen tomgång, den dör ganska fort.
Jag gav upp 01:00 igår natt och har inte felsökt så mycket då jag var rätt trött, besviken och sur

* Kammen, kan den stå fel trots att jag trippelkollade indexeringana?? Annars är det lätt att kolla.
* Vakumslang, kan jag ha missat någon?? Jag vet att jag har anlutit alla slangar på insugningsröret men är ädå osäker på om jag fick med slangen till bromsservot.
* Tomgångs regleringsenhet som har slutat att fungera?? Här har jag ingen koll alls hur det fungerar.
Jag är väldans tacksam för alla tips och erfarenheter då jag skall regbesikta bilen på fredag.