Undrar hur många av er 44:a åkare med korta bärarmar (både plåt och alu)
som har spacers bak? Efter lite 944 surfande slog det mig att det verkar vara mycket vanligt med dessa (cirka 20 mmtjocka försedda med nav) spacers bak. Även min kompis 931:a har dessa bak. Är det nått som ska finnas där eller? Anledning till denna fundering är att jag saknar dessa på min 85/B (korta alu armar). Åker jag runt med fel spårvidd eller ? Mina bakfälgar är 8 tum breda med ET 11. Isåfall kanske man ska skaffa fram dessa. En bil brukar ju funka bäst om man inte ändrar spårvidden allför mycket, och är det som jag tror har jag ju ca 40 mm för smal sådan.
På bilderna på din bil tycker jag det ser ut som du har hjulen lagom långt ut i hjulhusen... men kan ju vara svårt att säga bara med hjälp av några bilder.
Ser att du kör med samma fälgar som satt på när du köpte bilen av mig. Du behöver inte ändra någonting, den 944:an var en av de mest välbalanserade jag kört. Spacers behövs endast om man kör med hjul med fel inpressning, t.ex. med högt ET på en gammal bil.
Om du sätter spacers på den kommer du förutom att få annorlunda balans få mer roterande ofjädrad vikt och då försvinner poängen med de lätta fälgarna.
Hoppas den går bra, synd att jag hade tre Porschar vid tillfället.. Inte ofta man kommer över en vit 944:a utan sollucka eller servo och med AC - och visst satt det väl diffbroms på den också?
Bra, då slipper jag bekymra mig över det då.
Anders, de fälgarna som satt på är de lätta? Det vette f-n.
Håller just nu på att riva hela bilen och fixa. Har börjat med chassiet, sedan skall motorn ur. Skulle ha gjort som du sade, bytt motorfästen. Det senaste som pajjade var troligtvis olje pickupen . Så ett tips till alla 944:or med vibrationer pga dåliga motorfästen, BYT GENAST. Blir garanterat billigare i längden.
Usch, det var ju tråkigt. Var det bara pickupen som gav upp eller hann det bli skador p.g.a. oljebristen? En kompis som har en 968 klarade sig och hann slå av motorn när pickupröret gick av.
Nejdå, var reptilsnabb att stänga av motorn, så det borde inte ha hänt nåt allvarligt. Har bara inte haft tid eller energi att börja rota i motorn än. Hoppas att det är det felet med röret bara, kollade igenom kvittona och oljepumpen är bytt för inte så länge sedan så det borde inte vara fel på den. Rapport kommer när jag river motorn.