Har hade en G-tech och gjorde en massa loggningar på att få ut ungefärlig uppskattning på hästkrafter och vi hamnade på en medel på 487 hk.
Men nu slirar kopplingen och då kommer frågan:
Räcker det att uppgradera lammellen?
Klarar tryckplattan hästkrafterna?
Alla input på detta uppskattas.
Koppling till 450 HP+
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Koppling till 450 HP+
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: Koppling till 450 HP+
Nån som vet nåt om denna?
http://www.slickcar.com/details/20040-p ... utches.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.slickcar.com/details/20040-p ... utches.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Koppling till 450 HP+
finns ett antal trådar om kopplingar sen förut o där går dom igenom bland annat spec 
i ditt fall så ska du nog i allafall ha en sinter samt en bättre tryckplatta.
sen är det valfritt om du vill ha körbarhet på gata dvs 6 puckad eller 4 puckad samt fjädrad eller ofjädrad.
finns dom som kör 911 turbo lamell o modifierad gt3 tryckplatta också.
men kolla i dom gamla trådarna.
själv kör jag med spec aluminium tryckplatta samt en steg 3 6 puckad fjädrad sinter

i ditt fall så ska du nog i allafall ha en sinter samt en bättre tryckplatta.
sen är det valfritt om du vill ha körbarhet på gata dvs 6 puckad eller 4 puckad samt fjädrad eller ofjädrad.
finns dom som kör 911 turbo lamell o modifierad gt3 tryckplatta också.
men kolla i dom gamla trådarna.
själv kör jag med spec aluminium tryckplatta samt en steg 3 6 puckad fjädrad sinter

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Koppling till 450 HP+
Jag kör åxå med en Spec, steg 3 hybrid.
Med Spec alutryckplatta, denna setup
skall enligt Dave på Lindsey hålla för
550 hk.
Denna koppling är väldigt lättkörd, nästan
som original.
/ Erol
Sent from my X10i
Med Spec alutryckplatta, denna setup
skall enligt Dave på Lindsey hålla för
550 hk.
Denna koppling är väldigt lättkörd, nästan
som original.
/ Erol
Sent from my X10i
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]