JoelS wrote:Jag håller på att byta till en shortshift i min 44:a men jag får inte lös spak"#!"%¤"#%". Hur ska man få lös "bollen" som sitter fast nere i plastfästet?
Tacksam för svar
Skruva bort hela fästet från transaxelröret, då kan du trycka bort plastfästet från metalbiten och sedan lirka loss kulan från plastfästet.
//Magnus, inte helt nykter men hoppas du fattar ändå
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
944_Driver wrote:
Skruva bort hela fästet från transaxelröret, då kan du trycka bort plastfästet från metalbiten och sedan lirka loss kulan från plastfästet.
//Magnus, inte helt nykter men hoppas du fattar ändå
Humm...
Såg inga skruvar lr bultar. Måste man ta bort allt skumgummi så man kommer åt dom eller?
Mvh Joel
Busis: Porsche 944 N/A -85b
Brukis: SAAB 9000T16 -88
Jag tror det räcker med att putta undan skumgummiblocket lite nere vid spakens fäste så bör du komma åt. Att plocka bort skumgummiblocket är måttligt roligt då man måste få dit det igen också.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Idag var jag ute hos Badankan för att kolla in hur det såg ut med växelspaken och eftar lite trixande så kom jag åt att se för den där gummidamasken verkade meckiga att få bort..
Men det var någon klåpare som hade haft isär det här tidigare och "glömt" sätta dit den yttre bussningen så jag klämde dit den och sen kändes det hela som nytt igen
Så watchout for Bandankan at Mantorp!
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06