Ja, man kan aldrig vara för säker, men nu blir jag lite frågande själv! Mina remmar viner namligen också, trots att den varit hos Sandèn i början på maj i år.... Remmarna och alla tillbehör blev bytta hösten 2009 av förra ägaren, så jag vet inte fabrikatet på remmarna. Bilen var inne hos Sandèn för bla. byte av kamaxelkedja (han trodde kedjan original och bilen har rullat 24100 mil...). För att göra detta jobb demonterades kamrem,kamkåpa,kamaxlar etc, så jag räknar med att denna erfarna man justerade allt korrekt vid monteringen. Eftersom jag klagade på vinande ljud när jag lämnde in bilen, kontrollerades också balansremspänningen. Den visade sig vara 5,9 och justerades till rätt värde 3.3! Trots det beskrivna så viner det, men jag måste ju lita på att allt har justerats korrekt.
Så kan det gå
Ha en fin sommar alla lyckliga ägare! Jag var på långtur förra helgen, vilken njutning! Imorgon blir det ny långtur från Oslo (bor här) till Kristiansand i morgon. Är det någon som har lust att ta en tur till Oslo med omnejd i sommar så hör av er för tips, en prat eller guidning!
Mvh Jonas