Kanske går med en bra domkraft - frågan är om jag ska lyfta bilen eller bara motorn... Använde orginal i sidan
Men ny spänningsregulator fick jag 14,5V på generatorn Men tappar 1,5V till batteriet Måste åtgärdas! Nytt batteri behövs nog med. Går knappt att starta bilen igen. Sen in på laddning och då slukar det mellan 2-6A
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
gegge wrote:Startmotorn sitter dumt till, kommer inte åt utan lyft - och frågan är hur jag ska ta mig till och upp på lyften.
Startmotorn sitter ju skitbra till! Får du bara upp vänster framhjul på bilen 30 cm (beror lite på hur tjock man är förståss) så du kan åla in bakom hjulet under bilen så kommer du ju åt startmotorn utan problem.
Jag tog bort startmotorn i vintras med -22 grader på mätaren och bara en pallbok under casterblocket vänster fram. Nemas problema.
Goran wrote:Ja, startmotorn är ingen lek att komma åt.
På 924 S, Turbo och 944/968 är den en barnlek att komma åt. På vanliga 924an är den ett helvete att komma åt där under grenröret. Så du har rätt men fel i detta fallet Goran.
gegge wrote:Kanske går med en bra domkraft - frågan är om jag ska lyfta bilen eller bara motorn... Använde orginal i sidan
Motorn? Klart du ska lyfta bilen, original domkraft i sidan bör funka utmärkt.
Jag har kommit till insikt om att motorn ändå måste plockas ur... Och då ska en ny lätt startmotor och generator på plus minimalt batteri. Annars har du nog rätt det borde vara rätt enkelt att byta startmotorn.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche