Byte av framfjädrarna
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Byte av framfjädrarna
Försökte splitta ut allt snack om camber vs slitage till en egen tråd... men fick bara med de sista inläggen (de som var på sidan 2 i denna tråd). Men ni hittar det bortdelade här iaf: forum/viewtopic.php?f=3&t=21552" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- andypandy
- Turbo-Poster
- Posts: 493
- Joined: 2008-10-01 21:36:11
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Växjö
- Contact:
Re: Byte av framfjädrarna
Igår genomfördes bytet av framfjädrarna, vilket innebar en operation som krävde en del massage.
Det krävdes fjäderspännare för att få ihop fjädern tillräckligt för att ta få den kort nog för att gå fri under skärmkanten.
Ett annat problem var att krängningshämaren jobbade emot när vi tryckte ner länkarmen för att få ut fjäderbenet under skärmkanten för att frigöra fjädern.
Samma sak var när vi skulle sätta ditt de nya, fjäderspännare krävdes för att få fjäder/fjäderben under skärmkanten samtidigt som länkarmen trycktes ner.
Massor av massage och en dos tålamod krävdes men resultatet blev kanon då bilen blev påtagligt styvare i fronten.
Det krävdes fjäderspännare för att få ihop fjädern tillräckligt för att ta få den kort nog för att gå fri under skärmkanten.
Ett annat problem var att krängningshämaren jobbade emot när vi tryckte ner länkarmen för att få ut fjäderbenet under skärmkanten för att frigöra fjädern.
Samma sak var när vi skulle sätta ditt de nya, fjäderspännare krävdes för att få fjäder/fjäderben under skärmkanten samtidigt som länkarmen trycktes ner.
Massor av massage och en dos tålamod krävdes men resultatet blev kanon då bilen blev påtagligt styvare i fronten.
Andreas
944 N/A -86 - Såld
924 -84 / Äggskalet - Såld
944 N/A -85b - Såld
MG Midget -69
Audi A6 2.0 TFSi -06
Volvo V70 D3 -15
944 N/A -86 - Såld
924 -84 / Äggskalet - Såld
944 N/A -85b - Såld
MG Midget -69
Audi A6 2.0 TFSi -06
Volvo V70 D3 -15
Who is online
Users browsing this forum: No registered users