Luftburksmod 968 CS?
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Re: Luftburksmod 968 CS?
Två såna hål som du har, skulle innerdiameter på 81mm vara ok? Vad har du?Jappe wrote:SebStein wrote:Tjena igen!
Nu funderar jag på om den där luftburks-modden som många gör har nån effekt om man inte chipar? Skall man göra det ändå?
mvh Seb
Hej Seb
Så här moddade jag min luftbox. Om det tillför några hästkrafter är tveksamt men insugsljudet blir klart mycket bättre.
Mvh
Jappe
Hittar 81mm och 95mm.
mvh Seb
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: Luftburksmod 968 CS?
Hej SebSebStein wrote:
Två såna hål som du har, skulle innerdiameter på 81mm vara ok? Vad har du?
Hittar 81mm och 95mm.
mvh Seb
Hittade en avsågad del till mina och den var 62 mm i innerdiameter . Om du får dit 81mm så går det säkert bra.
Jag borrade hål med ett dosborr som hade i princip samma diameter som ytterdiametern ca 66 mm, därefter tryckte jag in basportarna och limmade fast dem.
Jag kör med KN-filter i luftboxen.
Mvh
Jappe
Last edited by Jappe on 2010-01-11 13:41:12, edited 1 time in total.
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Har börjat fixa lite med detta nu. (Ni kan följa det i min biltråd.)
Fick en fundering bara. Varför sätter nu/man egentligen basreflexport i hålet? Funkar det inte lika bra med ett så stort hål som möjigt bara? Är porten bara för att det skall se lite bättre ut?
mvh Sebbe
Fick en fundering bara. Varför sätter nu/man egentligen basreflexport i hålet? Funkar det inte lika bra med ett så stort hål som möjigt bara? Är porten bara för att det skall se lite bättre ut?
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]