Jag har en fråga som jag undrar om någon hade svar på här fick en green cotton air filter sats nu i jul.
Men när jag plockade bort orginal burken visade det sig att det var 2 olika slangar som gick dit.
Någon som vet vilken den andra är och vad den går till kan man ta bort den?
Den slangen jag menar ska va inringad på bilden.
tack på förhand mvh Joakim
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Det är väl den som går till vevhuset. På min förra 924S som jag köpte luftfilter till så hade jag 2 st filter och till den lilla slangen hade jag ett vevhusfilter monterat. Jag har för mig jag köpte detta lilla filtret löst för sig själv nånstans.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Men vänta lite, för mig ser det ut som slangen som går till drivremmarna. Jag vet dock inte vad som påverkas om inloppet till remkåpan pluggas, men jag tror det har marginell betydelse.
Bigj wrote:Slangen går till drivremarna. Men vågra man ta resiken å ta bortden eller ska man köpa ett filter till den slangen med?
va hade ni gjort?
Slangen ser på bilden ut att vara exakt samma som jag hade på min 924 som sagt, och den hade jag ett filter på...å det funkade bra. Det är nog bättre att ha ett filter där än inget alls, men nu blev jag själv osäker
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Nån nytta måste den väl ändå göra eftersom den finns och från början går in i orginalburken. Undrar var man då ha vevhusfilter för någonstans om inte till denna slang? Så här såg det ut på min.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Vevhusventilationen ska ledas tillbaka till luftintaget för att få ett "slutet" system för att undvika att släppa ut giftiga gaser så med all säkerhet så är det vevhusventilationen om inte denna går någon annanstans på 44an? Iaf, plugga den inte utan sätt ett filter
Har man otur kan besiktningen slå ner på att man inte har sluten vevhusventilation.
Har fått det påpekat för mig vid en besiktning av 931an, dock frågade han om jag hade originalgrejerna hemma så jag kunde byta tillbaka... klart jag har det, så det blev ingen anmärkning.
Hejsan! Slangen som går mellan luftfilterburken och remkåpan kan tas bort enl en Porsche verkstadsbulletin, allt från Pelican Forum. Slanguttagen pluggas i luftburken och remkåpan. Orsak: Mycket vatten i större vägpottor trycks in via hjulhuset, snabeln till luftburken och sedan till AFM. Motorn slocknar och kan ev skadas. Har själv tejpat igen slanganslutningarna och tryckt slangändarna över dem för att det ska vara originallikt.