Bussningsfråga till bakvagn?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

Bussningsfråga till bakvagn?

#1 Post by YocaL »

Jag ska knacka ut torsionsstavarna och ersätta helt o hållet med coilovers hade jag tänkt mig.
Förra året bytte jag bussningarna som är grönmarkerade till WASP-bussningar.

Nu när jag ändå har väck allt, så vill jag byta resten också, alltså de rödmarkerade.
Men vad bör jag köpa för nåt som matchar de andra bussningarna, och vart hittar jag dessa?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Kolla med Utzon, han har hårdare uretanbussningar för bakvagnen.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

#3 Post by YocaL »

Hmm, verkar som han har dom som håller själva axeln, men inte de till armarna(?).

.. Förresten, hur viktigt är det att byta dom till axeln när man inte har torsionsstavarna kvar? .. De borde väl ha viss inverkan ändå va?
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#4 Post by Erol »

YocaL wrote:Hmm, verkar som han har dom som håller själva axeln, men inte de till armarna(?).

.. Förresten, hur viktigt är det att byta dom till axeln när man inte har torsionsstavarna kvar? .. De borde väl ha viss inverkan ändå va?

Uretanbussningar för fjädersvärd bak inre

Det är nog dessa du söker.


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
mijo
Turbo-Poster
Posts: 541
Joined: 2007-04-19 16:25:12
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Kalmar
Contact:

#5 Post by mijo »

Armarna måste kunna röra sig i flera riktningar i fästet mot röret. Är ju inte bara att sätta dit en stenhård plastbussning. Elephantracing har både monoballs och nytillverkade gummibussningar:

http://www.elephantracing.com/suspensio ... oballs.htm


http://www.elephantracing.com/suspensio ... shings.htm


Eller Lindsey:

http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/9 ... PIVOT.html

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users