Jag ska knacka ut torsionsstavarna och ersätta helt o hållet med coilovers hade jag tänkt mig.
Förra året bytte jag bussningarna som är grönmarkerade till WASP-bussningar.
Nu när jag ändå har väck allt, så vill jag byta resten också, alltså de rödmarkerade.
Men vad bör jag köpa för nåt som matchar de andra bussningarna, och vart hittar jag dessa?
Bussningsfråga till bakvagn?
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Bussningsfråga till bakvagn?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kolla med Utzon, han har hårdare uretanbussningar för bakvagnen.
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Hmm, verkar som han har dom som håller själva axeln, men inte de till armarna(?).
.. Förresten, hur viktigt är det att byta dom till axeln när man inte har torsionsstavarna kvar? .. De borde väl ha viss inverkan ändå va?
.. Förresten, hur viktigt är det att byta dom till axeln när man inte har torsionsstavarna kvar? .. De borde väl ha viss inverkan ändå va?
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
YocaL wrote:Hmm, verkar som han har dom som håller själva axeln, men inte de till armarna(?).
.. Förresten, hur viktigt är det att byta dom till axeln när man inte har torsionsstavarna kvar? .. De borde väl ha viss inverkan ändå va?
Uretanbussningar för fjädersvärd bak inre
Det är nog dessa du söker.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Armarna måste kunna röra sig i flera riktningar i fästet mot röret. Är ju inte bara att sätta dit en stenhård plastbussning. Elephantracing har både monoballs och nytillverkade gummibussningar:
http://www.elephantracing.com/suspensio ... oballs.htm
http://www.elephantracing.com/suspensio ... shings.htm
Eller Lindsey:
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/9 ... PIVOT.html
http://www.elephantracing.com/suspensio ... oballs.htm
http://www.elephantracing.com/suspensio ... shings.htm
Eller Lindsey:
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/9 ... PIVOT.html
Who is online
Users browsing this forum: No registered users