Varje gång jag lyfter på huven saknar jag min gamla Alfa 75 Turbo och får lust att plocka bort en massa prylar i motorrummet..... dom har ju verkligen fyllt på ordentligt.
Såg på Rennlist att flera hade plockat bort delarna till bensinångsåtervinningen.
Det är ju en hel del prylar, är det nån som har koll på den exakta funktionen under en körcykel?
Jag antar att kontrollventilen 17 styr vakuumventilen 15 som också styrs av termoventilen 21 och att ångorna går genom kontrollventilen till insuget vía slang 22 när motorn är igång och inte termoventilen är aktiv. Men går ångorna direkt från tanken till kolkanistern när motorn är avstängd? och vad används ventileringen 6 från kolkanistern till?
Är det nån som plockat bort alltihop? behöver man ha kvar nått och behöver man plugga slangarna från tanken på nått specifikt sätt?
/Dea
Plocka bort bensinångsåtervinningen?
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Plocka bort bensinångsåtervinningen?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Tog bort allt, pluggade bak vid tanken...
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag rensade bort allt mitt men pluggade inte tanken - blev så osäker på hur tusan avluftningen till tanken funkade. Jag drog ner en plastslang/rör och drog ner den vid växellådan.
Problemet som jag såg det var att det sitter en massa skräp i "31" som hör till en lite plasttank i c-stolpen som i sintur har med avluftningen att göra - jag fick ingen klarhet i hur det funkar och jag var ändå nöjd med att få bort röret fram osv...
Problemet som jag såg det var att det sitter en massa skräp i "31" som hör till en lite plasttank i c-stolpen som i sintur har med avluftningen att göra - jag fick ingen klarhet i hur det funkar och jag var ändå nöjd med att få bort röret fram osv...
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users