Håller på att byta vänster bärarm/länkarm fram på en S2, alltså en aluarm. Nu är det så att den främre bärarms-bulten inte går att få ut! Den går att vrida fram o tillbaks lite grann, men snurrar sig tilbaka efter till utgångsläget. Det är som att bulten sitter fast i nån gummificka!?
Har försökt med allt möjligt; smörjt, dragit t.o.m med en skruvdragare, men bulten sitter fortfarande fast så att den inte går att dra ut. Det enda
jag inte har testat är att värma upp fästet...
Nån som vet något, några knep?
MVH/ Bernhard
Sitter som tusan!!! Hjälp...
- Berra_Big
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
-
- Addict
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Berra_Big
- NA-Poster
Okej, jo det är lite krångligt när det sitter på bilen, det är trångt!
Alltså som på bilden, den främre/framåt. Det är ingen annan som har haft något liknande problem med att bulten inte går att få ut ur bärarmen?
Det är som att bulten har rostat fast i ett litet järnrör som är omringat av gummi som sedan sitter fast i den yttre delen av bärarmen, så det spelar väl ingen roll om det är spänt, eller!?
Alltså som på bilden, den främre/framåt. Det är ingen annan som har haft något liknande problem med att bulten inte går att få ut ur bärarmen?
Det är som att bulten har rostat fast i ett litet järnrör som är omringat av gummi som sedan sitter fast i den yttre delen av bärarmen, så det spelar väl ingen roll om det är spänt, eller!?

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Berra_Big
- NA-Poster
-
- Addict
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- porscheratt
- S-Poster
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
porscheratt wrote:Precis sådär hände för mig när jag skulle bort med bulten som sitter i färdriktningen bak, den som torsionsröret är upphängt i om jag inte minns fel. Precis framför hjulhuset. Problemet då var att bulten hade böjt sig nå jävulskt som job andersson skulle sagt.
Va lika dant på min förra S2:a... verkar inte helt ovanligt i bakvagnen.
Främre länkarmar har jag inte stött på några bekymmer att demontera.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600