Låter som spindelled om det är vibrationsfritt under 100 km/h
/ Erol
Vibration i ratt,
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 41
- Joined: 2008-07-06 19:31:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Visar det sig vara spindellederna får du gärna hojta till. Testar för fullt prototyperna till prisvärda spindelleds-renoveringskit. Mer info
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- mistnight
- S2-Poster
- Posts: 252
- Joined: 2007-05-13 14:51:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Fjällbacka
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
mistnight wrote:Erol wrote:Låter som spindelled om det är vibrationsfritt under 100 km/h
/ Erol
jag testade att rycka och dra i däcken i sön. men de klappade inget direkt. Då är spndellederna bra va?
Du bör hissa upp bilen och bryta med kofot, eller dylikt, vid spindelleden.
Räcker knappast att slita i däcket för hand. Ofta får man godkännt av SBP
på spindlarna, men ändå ryster det i ratten i högre hastigheter samt att
firmor som gör hjulistälningar inte vill ställa framvagnen pga av glapp.
Brukar kosta 2-300 kr för en koll hos en verkstad att kolla igenom
framvagnens kondition. Kan vara värt massa besvär och gissningar!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- mistnight
- S2-Poster
- Posts: 252
- Joined: 2007-05-13 14:51:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Fjällbacka
- Contact:
Erol wrote:mistnight wrote:
jag testade att rycka och dra i däcken i sön. men de klappade inget direkt. Då är spndellederna bra va?
Du bör hissa upp bilen och bryta med kofot, eller dylikt, vid spindelleden.
Räcker knappast att slita i däcket för hand. Ofta får man godkännt av SBP
på spindlarna, men ändå ryster det i ratten i högre hastigheter samt att
firmor som gör hjulistälningar inte vill ställa framvagnen pga av glapp.
Brukar kosta 2-300 kr för en koll hos en verkstad att kolla igenom
framvagnens kondition. Kan vara värt massa besvär och gissningar!
/ Erol
att det är kanske bäst, ska ringa min mekaniker.
min bil: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=16711
PCS: 11313
PCS: 11313
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Min beter sig ungefär som du beskriver förutom vid inbromsning. I mitt fall beror det på en aning skeva fälgar dom går inte att balansera med vikter. Fälgarna måste riktas. Du kan ju alltid låna hjul från någon och testa om det gör en skillnad men jag tror att felet ligger inte i hjulen.
Att din bil vibrerar vid inbromsning får mig att misstänka slitna/deformerade bromsskivor snarare en fälgar/däck.
Hoppas du hittar felet! // P
Att din bil vibrerar vid inbromsning får mig att misstänka slitna/deformerade bromsskivor snarare en fälgar/däck.
Hoppas du hittar felet! // P
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- mistnight
- S2-Poster
- Posts: 252
- Joined: 2007-05-13 14:51:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Fjällbacka
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 281
- Joined: 2007-06-15 04:07:32
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]