Transaxel - bakre kåpa
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Transaxel - bakre kåpa
Hur sitter egentligen den bakre kåpan i transaxeln fast? Är den krympt på plats eller? Går den att få loss utan att man har sönder den?
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Är det kåpan, eller transaxeln du behöver?
Känner jag dig rätt så funderar du på en alternativ låda, å vill byta kåpan
till nått mer passande, å i så fal borde det bara va å kapa bort denna.
/ Erol
Känner jag dig rätt så funderar du på en alternativ låda, å vill byta kåpan
till nått mer passande, å i så fal borde det bara va å kapa bort denna.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
He he, hmm, många knepiga funderingar till dig och Kotten har det ju hunnit bli...Erol wrote:Är det kåpan, eller transaxeln du behöver?
Känner jag dig rätt...
/ Erol
Nja, nu rör det sig inte om min bil, jag hjälper en bekant med lite idéer till sitt bygge. Han vill ha lådan bak men han kan inte ha transaxelröret då motor och låda inte sitter i linje. Min tanke var då att ta kåpan från transaxeln och göra ett lagerläge i den och sedan sticka in en kort axel som i ena änden har splines för att passa lådan och i andra änden splines/förband/nånting för att passa en vanlig kardanknut. Därav frågan...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users