Har monterat ihop allting och det funkar utmärkt, men....
Växelspaken skulle behöva en höftledsoperation!
Den halkar ur skålen längst ned.
Allt funkar så länge jag växlar och trycker spaken mot marken, men det är riktigt ostadigt vid ettans växel o backen.
Kan någon vänlig själ tala om vad jag glömt sätta dit?
Växelföraren sitter väl bara fast med bulten till växelstången (med låsbricka) och i skaftet som också har en låsbricka?
Det känns lite akut eftersom jag hoppas att få ihop bilen till träffen imorgon.
//Gunnar
Fortsättning på kopplingsbytet - nu är det nästan klart
- GunnarKjellgren
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2008-01-21 07:23:42
- Bilmodell: 996 C4 Cab
- Årsmodell: 1989
- Location: Stockholm
- Contact:
Fortsättning på kopplingsbytet - nu är det nästan klart
Svart 996 C4 cab
Röd 944 S2 cab - såld
PCS 7805
Röd 944 S2 cab - såld
PCS 7805
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- GunnarKjellgren
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2008-01-21 07:23:42
- Bilmodell: 996 C4 Cab
- Årsmodell: 1989
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users