- Ska man bara skita i remmen eller ta bort axlarna rakt av?
- hur funkar det med oljan som går till turbon via den ena balansaxeln, försvinner det inte tryck om det är helt "tomt" där?
- Är det nån skillnad på att plocka balansaxlarna på turbo eller sugis?
Det är vilket som.
Tar du bort dom helt så måste du "plugga" oljehålen men sparar bortåt 7 kg på motorvikten. (finns färdiga kit)
- Ska man bara skita i remmen eller ta bort axlarna rakt av?
- hur funkar det med oljan som går till turbon via den ena balansaxeln, försvinner det inte tryck om det är helt "tomt" där?
- Är det nån skillnad på att plocka balansaxlarna på turbo eller sugis?
Det är vilket som.
Tar du bort dom helt så måste du "plugga" oljehålen men sparar bortåt 7 kg på motorvikten. (finns färdiga kit)
På min tog jag bara bort remmen.
MVH Lasse
Lasse, vilka oljehål är det du syftar på då?
Där själva axeln går ut, eller oljepluggen till turbon?
Lindsey har färdiga "kit" men de består bara av ett lock du sätter där axlarna sticker ut.
Skickar med en liten bild för att visa vilket hål jag pratar om
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
På min tog jag bara bort remmen.
MVH Lasse
Lasse, vilka oljehål är det du syftar på då?
Där själva axeln går ut, eller oljepluggen till turbon?
Lindsey har färdiga "kit" men de består bara av ett lock du sätter där axlarna sticker ut.
Skickar med en liten bild för att visa vilket hål jag pratar om
Jag menar smörjhålen till själva axlarna. Har för mig att det ingår puck liknande plastbitar som tätar där "axellagringen" tidigare varit.
Innebär det inte då att man får fylla på mer olja för att fylla igen "tomrummet" där axeln tidigare var eller är det sånt högt oljetryck att det blir ett bra oljeflöde i alla fall?
Eller har jag missförstått allting? Hehe..
bergodalvana wrote:Innebär det inte då att man får fylla på mer olja för att fylla igen "tomrummet" där axeln tidigare var eller är det sånt högt oljetryck att det blir ett bra oljeflöde i alla fall?
Eller har jag missförstått allting? Hehe..
Hehe, japp fyll på 3 liter extra NEEEEEJ gör inte det föresten
Dom blå/röda alu bitarna med oringar i Lindseykittet ersätter axeln och ser till att bibehålla oljetrycket i motorn.
Hålet som skall täckas är ca 2 mm stort och det är inget störra flöde där då axeln "ligger mot/för" hålet.
Lättar du på locket till axeln så förstår du vad jag menar.
Borde väl gå att gänga och plugga hålen men då åker man ju på att ta isär motorn.. om man inte tror att man kan få ut allt spån på nåt enklare sätt... Jag är oxå intresserad av detta, men jag har inte forksat i det alls.