Äntligen nu funkar den!
Åtgärdade fel:
5 st slangklämmor åtskruvade runt ic och turbo.
Ny Vacuumventil.
Ny Dumpventil.
Lilla slangen under insuget hade hoppat av nippeln.
Fördelar enheten fastskruvad i endast övre skruv.
Olja i slang mellan insug och KLR-boxen.
Läckage i packningar för insug.
Läckage i slang under insuget.
944 turbo som laddar 0.2bar övertryck.
-
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2007-05-23 10:16:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 311
- Joined: 2004-06-21 08:40:53
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Helsingborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2007-05-23 10:16:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Karlstad
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 508
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Nja, backventil för vacum till ventilationstyrningen är det ju.spirou944t wrote:Backventilen till bromsservot.Wiklundh wrote:Ventilen hade en trasig nippel så slangen gick inte att trä på.
Kände du att bromsen var tung-trampad?
Kom du fram till varför tändstift nr 2 hade beläggning?
Var det packningen för 2:ans insug som läckte?
-
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2007-05-23 10:16:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Karlstad
- Contact:
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Kul!Wiklundh wrote:Äntligen nu funkar den!
Åtgärdade fel:
5 st slangklämmor åtskruvade runt ic och turbo.
Ny Vacuumventil.
Ny Dumpventil.
Lilla slangen under insuget hade hoppat av nippeln.
Fördelar enheten fastskruvad i endast övre skruv.
Olja i slang mellan insug och KLR-boxen.
Läckage i packningar för insug.
Läckage i slang under insuget.

Bra att du berättar.
Noterbart är det också ... att (förutom oljan/fördelarlocket) du antagligen hade med trycksättning av systemet funnit alla läckage själv. Men jag vet känslan ... du vill få det fixat och njuta istället för att slita hår. Alla har inte tid/lust/kunskap att meka.
Dock kan jag inte förstå att detta skulle orsaka att laddet hade en 0,75 bars vända för att sedan hålla sig på 0,25 bar...

Mvh
Stephan
-
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2007-05-23 10:16:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Karlstad
- Contact:
Tyckte det var bra att fortsätta tråden då andra kan söka på den om man har liknande problem.
Har själv gjort så då jag är helt grön på 944 turbo efter att jag kört diverse imprezor i 9 år.
Det sista som gjordes för att få laddet från 0.2 till 0.75 var att byta packningarna till insuget samt att skruva åt en slangklämma under insuget.
Måste nog ha läckt multum.
Känns mer eller mindre att dessa gammla turbos läcker på diverse ställen, vilket många har sagt i forumet när man söker.
Har själv gjort så då jag är helt grön på 944 turbo efter att jag kört diverse imprezor i 9 år.
Det sista som gjordes för att få laddet från 0.2 till 0.75 var att byta packningarna till insuget samt att skruva åt en slangklämma under insuget.
Måste nog ha läckt multum.
Känns mer eller mindre att dessa gammla turbos läcker på diverse ställen, vilket många har sagt i forumet när man söker.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]