996 carrera fälgar

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
baronen
S-Poster
Posts: 156
Joined: 2006-12-08 17:58:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Anderslöv
Contact:

996 carrera fälgar

#1 Post by baronen »

Kan man eller vilka spacers behöver man för att få på dessa på sin 944 turbo - 87.

http://www.blocket.se/stockholm/18__Por ... =23_14&w=3

Tack i förhand.

User avatar
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Posts: 678
Joined: 2007-07-05 12:40:22
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984
Location: Vellinge
Contact:

#2 Post by Jesper von Wowern »

Snygga fälgar Hack, innebär detta att Du fått ihop maskinen? (Beträffande ET har jag ingen aning... :wink: )
/Jesper von Wowern

Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572

baronen
S-Poster
Posts: 156
Joined: 2006-12-08 17:58:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Anderslöv
Contact:

#3 Post by baronen »

Tackar, tror de kommer göra sig snyggt, lite ovanligt med dem på 944 också. Bilen är på gång väntar på alla delar, har dock fått lite otrevliga överraskingar som banan liknande stakar osv. Men det rör på sig iaf :)

Angående mina gamla fälgar så kom det ju fram att jag hade 4 framfälgar :P Så tänkte att det kunde vara dags att uppgradera till lite snyggare när man ändå var igång.

baronen
S-Poster
Posts: 156
Joined: 2006-12-08 17:58:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Anderslöv
Contact:

#4 Post by baronen »

Ingen som vet vad jag behöver? Har för mig att det iaf är en på forumet som har dessa fälgar på sin 944T

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#5 Post by Bosse »

Troligen så är dessa bara att montera, då din 87a har stort ET. (långa bärarmar) (86a Korta bärarmar och litet ET)
Bosse

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#6 Post by Erol »

baronen wrote:Tackar, tror de kommer göra sig snyggt, lite ovanligt med dem på 944 också. Bilen är på gång väntar på alla delar, har dock fått lite otrevliga överraskingar som banan liknande stakar osv. Men det rör på sig iaf :)

Angående mina gamla fälgar så kom det ju fram att jag hade 4 framfälgar :P Så tänkte att det kunde vara dags att uppgradera till lite snyggare när man ändå var igång.
Blir lite nyfiken på dina stakar...

Har du någon bild?
Hur mycket trim hade du när de kröktes? eller var motorn orginal?


Ang. fälgarna så är det som Bosse säger, från -87 och framåt ska
de passa rakt av!


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

baronen
S-Poster
Posts: 156
Joined: 2006-12-08 17:58:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Anderslöv
Contact:

#7 Post by baronen »

Grymt!

var orginal förutom sanden wastegate och annat chip, vilket har jag inte kollat än. Dock hade någon satt på en dålig slang på wastegaten som inte tålde värme så den sprack ju. Eller den var sprucken iaf när vi hittade den. Så wastegaten lär inte ha släppt ut laddtrycket som den skulle. Så den gick nog lite bättre än vad den skulle, även om jag inte tyckte att den gick överdrivet bra. Men har inte kört en annan turbo heller. Bild kan jag skicka på din mail.

Mvh Hack, hackstiernblad@me.com

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users