Trim

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

Trim

#1 Post by lasse59 »

Vad kan man göra för lite trim med 924 turbo, som inte kostar så mycket.

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

#2 Post by een »

Intercooler.
Daniel Eén

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#3 Post by lasse59 »

een wrote:Intercooler.
Hej!

Och vad kan en slik kosta ?

mvh

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

#4 Post by een »

lasse59 wrote:
een wrote:Intercooler.
Hej!

Och vad kan en slik kosta ?

mvh
Kolla på blocket eller någon skrot det borde gå att få en för några hundra. Har du möjlighet att kröka rören själv så blir ju det billigt också.
Har sett lite olika lösningar här på forumet.
Daniel Eén

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#5 Post by patand »

Som een har nämnt så är intercooler det första steget. Sen kan man höjja laddtrycket en aning också. 0,9 bar istället gör original 0,7 bar bör funka bra att köra med om man har en intercooler.

Intercooler och 0,9 bar laddtryck bör ge runt 30-40hk extra.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

een
S2-Poster
Posts: 237
Joined: 2006-06-16 07:09:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: GBG
Contact:

#6 Post by een »

Kolla så ditt k-jet funkar perfekt innan du gör något annat bara. Själv har jag inte pillat med k-jet men jag har sett att det finns instruktioner här på forumet hur man gör.
Daniel Eén

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#7 Post by patand »

Helt sant Daniel och man bör också skaffa laddtrycksmätare och gärna en knackindikator om man inte har det för att få lite koll på vad motorn hittar på. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#8 Post by lasse59 »

patand wrote:Helt sant Daniel och man bör också skaffa laddtrycksmätare och gärna en knackindikator om man inte har det för att få lite koll på vad motorn hittar på. :)
Hur f-n ska detta gå till, en annan som bekant knappt klarar att fylla på vatten i kylaren.

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

#9 Post by YocaL »

Inte för att vara elak på något sätt, men undra om du kanske inte ska lämna bort bilen till någon i så fall. :)
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#10 Post by lasse59 »

YocaL wrote:Inte för att vara elak på något sätt, men undra om du kanske inte ska lämna bort bilen till någon i så fall. :)
Lämna bort det bästa jag har, nu får du ge dig :wink:

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#11 Post by emm »

lasse59 wrote:
YocaL wrote:Inte för att vara elak på något sätt, men undra om du kanske inte ska lämna bort bilen till någon i så fall. :)
Lämna bort det bästa jag har, nu får du ge dig :wink:
Om du inte kan trimma själv (med allt vad det innebär), och inte vill lämna bort det, så rekomenderar jag dig starkt att låta bli... din bil växer inte på träd, framför allt inte motorn...

jag tror du kommer ha roligt ändå.
=)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#13 Post by lasse59 »

Jubileumsoriginalet är bäst tycker jag när allt kommer omkring.

User avatar
lasse59
Turbo-Poster
Posts: 764
Joined: 2006-08-03 15:44:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: 3 mil från allsvenska Åtvid
Contact:

#15 Post by lasse59 »

newkie wrote:http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=214534

Där har vi en liten bild på hur jag drog rören till IC i alla fal...
Snyggt bygge newkie

För min del är det till att ständigt jobba och söka den ultimata gången och finish på bilen.
Ska blästra och lacka om den vad det lider, (självklart originalfärgerna), har fått kanonpris av en lackerare.

Funderar på att köpa 2 nya plastskärmar av Utzon.

mvh

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users