Dea
om inte apple har så kolla in Simons rostfria
jag har en jätte liten fast i 3" som funkar kanon.
3" system lösning till pärlan efterlyses.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
DLS wrote:Dea
om inte apple har så kolla in Simons rostfria
jag har en jätte liten fast i 3" som funkar kanon.
Japp, den funkar kanon... OM man gillar hörselkåpor/öronpluggar! Men den
sköter sin uppgift med att ventilera ut avgaserna bra!
Ärligt talat, Simons ljuddämpare är inte mycket å hänga i julgranen, låter
mer i kupén än några andra dämpare.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
jafast nu pratar ni om deras billigare ljuddämpare som rostar sönder efter ett år o all ull är borta, jag är nöjd med min rostfria i allafall.
fyller sin funktion att ta bort resonanser.
o jon tycker du inte om högt ljud så kan du ju alltid sätta dit en större ljuddämpare, tanken med min var bara för att ta bort lite höga toner samt resonans, är det dom super små är till för
fyller sin funktion att ta bort resonanser.
o jon tycker du inte om högt ljud så kan du ju alltid sätta dit en större ljuddämpare, tanken med min var bara för att ta bort lite höga toner samt resonans, är det dom super små är till för

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Hoppar in i denna tråd i stället för skapa ny. Byter man till ett sportavgassystem, säg 3" så får man ju en viss effektökning, men får man ut ytterligare lite om man har chiptrimmat? Jag läste det nånstans.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- turboperan
- Turbo-Poster
- Posts: 506
- Joined: 2007-06-04 15:07:08
- Bilmodell: 944 turbo och s2
- Location: Eneryda
- Contact:
fast bygger man förstort avgassystem på en bil som inte har så mycket hk så kan man väll i stället tappa effekt, eller? rätta mig gärna... tex på en orginal 944 NA så borde väll orginal vara mer änn tillräckligt stort mer 2,5"M-Nilsson wrote:Hoppar in i denna tråd i stället för skapa ny. Byter man till ett sportavgassystem, säg 3" så får man ju en viss effektökning, men får man ut ytterligare lite om man har chiptrimmat? Jag läste det nånstans.
Per Gummesson
mob: 0733958640
Life´s 2 short 4 French cars and public transport
Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab
pcs: 11123
944svrige: 1799
biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0
mob: 0733958640
Life´s 2 short 4 French cars and public transport
Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab
pcs: 11123
944svrige: 1799
biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
turboperan wrote:fast bygger man förstort avgassystem på en bil som inte har så mycket hk så kan man väll i stället tappa effekt, eller? rätta mig gärna... tex på en orginal 944 NA så borde väll orginal vara mer änn tillräckligt stort mer 2,5"M-Nilsson wrote:Hoppar in i denna tråd i stället för skapa ny. Byter man till ett sportavgassystem, säg 3" så får man ju en viss effektökning, men får man ut ytterligare lite om man har chiptrimmat? Jag läste det nånstans.
En sugmotor kräver ett visst/rätt mottryck, dvs. att större är inte alltid
bättre. På en turbomotor så vill man ha så lågt mottryck som möjligt och
där med är större att föredra!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- turboperan
- Turbo-Poster
- Posts: 506
- Joined: 2007-06-04 15:07:08
- Bilmodell: 944 turbo och s2
- Location: Eneryda
- Contact:
okej, altid lika imponerad av allt kunnigt folk på den här sidan även om de kanske inte var så knivig fråga den här gången
.. Btw är på jakt efter en ljuddämpare till mitt 3" system för ja tycker att de dånar lite mycket i kupen och har svårt att tänka mig att de skulle funka inom ramarna på en bana. va ska man ha är de apple som gör dom chystaste ? var får man tag i en sådan till bra pris?

Per Gummesson
mob: 0733958640
Life´s 2 short 4 French cars and public transport
Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab
pcs: 11123
944svrige: 1799
biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0
mob: 0733958640
Life´s 2 short 4 French cars and public transport
Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab
pcs: 11123
944svrige: 1799
biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users