Behöver er hjälp!!!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
LAT
NA-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Behöver er hjälp!!!

#1 Post by LAT »

Hej på er!

Behöver er hjälp med tips på lämpligt turboagregat till min 944 turbo-86a, som för tillfället är helt original maskinellt förutom ett Sanden chip. Jag vet att det är en "bred" och luddig fråga men kom gärna med förslag + för och nackdelar + lämpliga mods till respektive agregat.

/ LAT

FekZen
Turbo-Poster
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej

#2 Post by FekZen »

Hejsan!

Allt är en fråga vad för mål och förväntningar du har. Ett effektmål kan vara bra att ha, för att veta vad man ska rekomendera. Hur har du tänkt använda bilen och hur stor budget har du tänkt på.

Mvh Adde FekZen.
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

LAT
NA-Poster

#3 Post by LAT »

Hej FekZen!

Ett realistist mål torde vara någonstans mellan 320-350hk? Körbarhet är högt prioriterat och även en acceptabel driftsäkerhet. Bilen används nästan enbart till Porsche klubbens banmöten plus en del liknande evenemang... Har inga som helst ambitioner att köra strip.

Mvh LAT

Neeoo
NA-Poster

Om jag nu inte säljer bilen....

#4 Post by Neeoo »

Så kommer det att bli ett orginal agregat med lite större kompressor hus för att få tidigt ladd å bra kör barhet... så hade jag tänkt i allfall... Jag vill inte ha ett aggregat som laddar herrejisses vid 8000 rpm

Men som sagt vi får se om jag säljer eller om någon vill köpa rättare sagt.......
Hmm svårt att veta vad man ska skriva här, men jag ska försöka hitta på nått kul senare

Post Reply