Var på Gelleråsen igår och körde onsdagsträning för att få känna på bilen i torrt. Laddade 1.0 bar och kopplingen slirade, bromsarna hänger inte med effekt och grepp så de överhettade och jag fick pumpa ett par gånger för att få bromseffekt och det förbannade växellänkaget blev helt böjt så det knappt gick att växla
Körde 1:13.x som bäst vilket känns lovande under dessa förutsättningar.
Varvtider Gelleråsen
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Varvtider Gelleråsen
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Varvtider Gelleråsen
Verkligen!gurra wrote:Körde 1:13.x som bäst vilket känns lovande under dessa förutsättningar.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
1:11.35 igår på lågt laddtryck. En drivknut satte stopp för högt laddtryck och mer attack i körningen. Under 1:10 nästa gång!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: Varvtider Gelleråsen
Första gången på Gelleråsen slutade med 1.21.29 för mig. Inga optimala varv alls, korta pass. (15 min...) Jag brukar vilja ha lite mer tid för att bli varm i kläderna. Harry sa optimalt varv ska vara 1.19.61.
Känns inte alls omöjligt med ett par till varv innanför västen.
S2 på originalvikt (-annan stol och borttagen baksätesrygg)
211 hk
245/45/16 Kumho R-däck runtom.
993 turbobromsar, PFC belägg
Bilstein cup-chassi.
Lite fler varv och en hjulinställning så kapar jag nog en del.
Känns inte alls omöjligt med ett par till varv innanför västen.
S2 på originalvikt (-annan stol och borttagen baksätesrygg)
211 hk
245/45/16 Kumho R-däck runtom.
993 turbobromsar, PFC belägg
Bilstein cup-chassi.
Lite fler varv och en hjulinställning så kapar jag nog en del.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users