Jag heter Jasper och är en påg årsmodell 67 som på det senaste fått ett sån't där sug efter en 944

Jag skall därtill säga att, jag aldrig ens ägt/kört/åkt Porsche hela mitt liv -
utan kommer från familjen saab, där konceptet stått på OG 900 T16 de sista riktigt många åren (30) av mitt liv.
Min senaste tös som jag nu haft i lite mer än 4 år:
http://www.garaget.org/?car=379012&image=3595222" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har utbildning som bilmeck, även om jag senare i livet "sadlade" om, men gillar ändå att mecka som hobby/terapi -
samt är inte heller rädd för att åter sätta mig vid "skolbänken"

Men nu känner jag att det är dags och leka med grabbarna i den andra "sandlådan" <---- alá positivt menat

1: Jag har förstått att modell 85b är en modell med uppgradering av inredningen -
så det får bli en 944 85b -> för min del.
2: Vad står N/a för som man ibland läser

3: 944s MY87 denna fick en motor på hela 191Hk mot tidigare 163 -
men jag har läst att just denna årsmodell sålde inte så bra -
p g a att den hade en motor med en för "spetsig" karaktär

Är detta "nonsens" el

4: Dessa bilarna har jo kamrem.
Men är det någon som har koll på vad bytes intervallen är på bilarna.
Har läst 5 resp 8 år samt lite olika miltal

5: Porsche är en sk "galvad" bil -
men även efter 25 år så är detta jo ingen garanti för ett rostfritt exemplar.
Finns det "typiska" eller "standard" ställen man bör titta lite extra noga

6: Jag tänkte lägga mig i prisläget 50K +/- 5K, då har jag även bra resurser för eventuella "oförutsedda" incidenter -
men har även fått den uppfattningen att en 944 inte bör kosta mera, då en S2 är att rek i den prisnivå

Så nu är jag öppen för förslag/tips etc etc från expertpanelen här
