Cédric wrote:Tux wrote:Jag förutsätter att du är tämligen ung och då bör du noga kolla upp försäkringsbiten.
1000kr är lätt kostnaden per månad då dessa bilarna företrädelsevis ägs av unga män.
mvh Pontus
Jag förutsätter att det bara är trafik som räknas här, kommer nog bli dyrare, hur mycket? Det vet man inte, jag betalar 2300/år nånting för en vanlig helförsäkring på min 924Turbo. 27år och stockholm. Men jag tror att min 924 na skulle gå nånstans kring 7lakan när jag hade nytaget körkort , det är ju lite svettigare.
Dom flesta delarna är rätt billiga och lätta att skruva på (10k i delar får man fruktansvärt mycket delar för, så länge du meckar själv, bra att ha en liten buffert dock), rätt mycket billigare än 944/924s/924T.. Det som kan vara knepigt är om det är några insprutningsdelar som strular, dom kan vara dyra och/eller svåra att få tag på. Så om du provkör en kolla att den startar och går fint, kall som varm, den ska även dra fint på alla varvtal. Om jag hade gott om tid på mig så skulle jag försöka hitta en så fin bil som möjligt med 5vxl låda, det gör en del för prestandan. Fin inredning är svår att få tag på så hitta en som inte är allt för härjad. Gärna en som faktiskt använts lite också och inte stått avställd senaste 10åren.. Det är inte så himla enkelt att hitta fina 924or, så det är bra att börja i tid !
Tack för alla värdefulla tips, allihopa!
Jag tänker mig bara trafikförsäkring och har jag tur går farsan med på att försäkra den på honom. Verkar som att det skiljer ganska mycket i försäkringspris på just 924an om man är ung eller gammal.
Lär komma med fler frågor allt eftersom!